12 de novembre de 2023

La Vocació, font de nova vida

Hem de reconèixer que vivim en general uns temps no fàcils pel que fa al tema de les vocacions. Són molt pocs els qui es plantegen què és el que Déu vol per a ells, quina és la seva vocació. Un fet, fruit sobretot de la secularització, és a dir, de la manca de fe al nostre món. Però, precisament per això, és un temps per exercitar i créixer en la fe i l’esperança, i per perseverar en la pregària. Certament, les estadístiques parlen, però el misteri de l’amor de Déu va molt més enllà, i nosaltres no ens podem desanimar, no tenim dret al desànim, confiem en Aquell que és font de vida nova, en Aquell en qui hem cregut. La cadena de pregària per les vocacions ens recorda que Déu vol que li demanem pastors per a la seva Església: “La collita és abundant, però els segadors són pocs. Pregueu, doncs, a l’amo dels sembrats que hi enviï més segadors” (Lc 10,2). Volem pregar, un any més durant aquest mes de novembre, per aquells que el Senyor crida a treballar als seus sembrats. I aquesta ha de ser una pregària contínua de tot el poble fidel.

Salvador Cristau, bisbe de Terrassa

Al nostre bisbat de Sant Feliu preguem especialment amb aquesta intenció els dies 9, 19, 29.

Jornada de Germanor. Recordem que avui se celebra la Jornada de Germanor, destinada a conscienciar els fidels de la necessitat de l’autofinançament de l’Església, amb el lema “Orgullosos de la nostra fe”. La col·lecta va destinada al Fons comú diocesà.

Calendaris Santa Maria i Loteria de Nadal. La comissió continua amb aquestes dues campanyes per recollir fons per a les obres de rehabilitació de la basílica:

– calendaris del 2024 amb fotos de Santa Maria, preu 10€.

– loteria de Nadal, participacions número 63.966, preu 5€.

Es poden adquirir al despatx parroquial, a les sagristies de les esglésies i en diversos establiments.

Dades catequesi. En aquest curs 2023-2024 s’han inscrit:

– 60 infants de 1r curs de preparació de la Primera Comunió, repartits en 7 grups (un d’ells a l’Espirall).

– 63 infants de 2n curs de Primera Comunió, repartits 8 grups (un d’ells a l’Espirall). La catequesi de Primera Comunió es fa els dilluns, dimarts o dissabtes.

– 13 nois i noies del Divercat (dissabtes a la tarda alterns).

– 29 nois i noies de 1r curs de preparació de la Confirmació, en 2 grups (divendres o dissabte tarda); recordem que aquest any s’han apuntat els joves de 3r i també de 2n d’ESO.

– 7 nois i noies de 2n curs de Confirmació (divendres tarda).

– hi ha un grup de postconfirmació i el grup de joves adults.

– 2 joves adults que fan el catecumenat (un per a preparar la Confirmació i un altre per rebre els tres sagraments de la Iniciació cristiana: Baptisme, Eucaristia i Confirmació).

INFORMACIONS D’ECONOMIA

Coincidint amb la jornada de Germanor que celebrem avui, aprofitem per recordar les diverses formes de col·laborar econòmicament amb la parròquia:

– amb la col·lecta que es fa a totes les misses els dissabtes i diumenges, o bé dipositant el donatiu a les caixetes de les esglésies. Aquesta forma clàssica de col·laborar té la dificultat de l’ingrés de moneda, que cada vegada està més restringit per les entitats bancàries. Per això demanem que prioritzem els donatius en bitllets i no tant en monedes.

– recordem que el primer diumenge de cada mes posem sobres als bancs per motivar una aportació extraordinària.

– per transferència bancària al compte corrent de la parròquia: ES03 0075 0769 3106 0060 5344.

– per internet, podeu fer el vostre donatiu a través del portal donoamiiglesia.es. Heu de fer clic al botó donar a la meva parròquia.

– domiciliant una quota fixa a favor de la parròquia. En aquest cas cal omplir una fitxa que podeu demanar a les sagristies o al despatx parroquial, en la qual hi ha l’autorització a l’entitat bancària perquè aboni una quota fixa del vostre compte a favor de la parròquia.

– amb targeta de crèdit, utilitzant el faristol per a donatius que hi ha a l’entrada de la basílica de Santa Maria. A través d’un mecanisme digital, podeu fer un donatiu de 5€, 10€, 25€ o 45€, seleccionables a través de la pantalla tàctil.

En tots aquests casos la parròquia us farà un rebut perquè pugueu deduir els donatius en la vostra declaració de la renda. Al web de les parròquies de Vilafranca trobareu tota la informació a l’apartat DONATIUS.

Diumenge 12. Diumenge XXXII de durant l’any. Jornada de Germanor (vegeu notícia).

Dimarts 14. A les 17h, reunió de la junta de la Casa de colònies de Penyafort. A les 18:30h, grup d’estudi d’evangeli, obert a tothom. A les 20:45h, reunió de l’equip organitzador de les sessions de formació i diàleg.

Dimecres 15. A les 19:30h, pregària del rosari.

Dijous 16. A les 18:30h, primera reunió del curs del consell pastoral arxiprestal (representants de les diverses parròquies), amb el nou arxiprest Mn. Joan Ramon Bullit.

Divendres 17. Santa Isabel d’Hongria, religiosa.

Dissabte 18. A les 9:30h a la capella del Santíssim de la basílica, pregària de Laudes (cada dissabte).

Diumenge 19. Diumenge XXXIII de durant l’any. Jornada Mundial dels Pobres. Dia especialment dedicat a la pregària per les vocacions al nostre bisbat de Sant Feliu.