19 de novembre de 2023

Som cridats. Cridats a ser Poble

Aquest és el lema de l’objectiu diocesà del nostre bisbat de Sant Feliu de Llobregat per a aquest curs 2023-2024. Un objectiu que vol estar en continuïtat amb el Sínode “Per una Església sinodal: comunió, participació i missió”, del qual s’ha celebrat a Roma la primera sessió aquest passat mes d’octubre, i la segona que tindrà lloc l’octubre del 2024. Durant els últims cursos hem anat treballant aquest sínode, i ara, en aquesta mateixa línia, se’ns proposa un aprofundiment en el tema vocacional, que tant ens afecta a tots els cristians. Efectivament, tots els cristians som cridats pel Senyor, i hem de fer camí junts i esdevenir Poble de Déu en marxa, Poble de batejats. Amb la finalitat d’ajudar a la reflexió dels fidels s’ofereixen uns materials organitzats en 3 fitxes: 1- Recordem el nostre baptisme; 2- La vocació cristiana a la llum de la Paraula de Déu; 3- Discernir la crida de Déu. Aquests materials, que s’han presentat ja al consell pastoral parroquial, els anirem treballant en els grups, i oferirem també espais perquè tots els fidels els puguin reflexionar. Preguem que siguin una eina útil per aprofundir en aquesta dimensió vocacional inherent a la fe cristiana que ens serveixi per enfortir la nostra fe a nivell personal i comunitari.

Acte en record de Mn. Jaume-Patriç  Sayrach. Divendres 24 de novembre a les 19h a la sala Mn.Vinyeta. Amb motiu de la seva defunció el passat 1 de gener als 93 anys, es recordarà el que fou vicari de Vilafranca els anys 1958-1961, i posteriorment mossèn i regidor de Santa Coloma de Gramenet. Va publicar alguns llibres, i ara es presenta el seu llibre pòstum Enllà. L’acte està organitzat i serà conduït per amics de Mn. Sayrach de Vilafranca i Santa Coloma.

Vilafranca sardanista. Diumenge 26 de novembre a les 12h participarà a la missa l’Associació Vilafranca sardanista amb motiu de la Diada del soci. A l’ofertori es ballarà una sardana. Al final de la missa, concert a la mateixa basílica a càrrec de la cobla Reus jove.

Concert d’orgue. Diumenge 26 de novembre a les 18:30h a la basílica de Santa Maria. Homenatge al compositar alemany Max Reger, amb motiu del seu 150è aniversari. A càrrec d’Óscar Candendo, professor d’orgue de l’Escola superior de música de Catalunya (ESMUC) i organista de la catedral del Buen Pastor de Donostia. Organitza Amics dels orgues. Entrada gratuïta amb donatiu voluntari.

Calendaris Santa Maria i Loteria de Nadal. La comissió continua amb aquestes dues campanyes per recollir fons per continuar les obres de rehabilitació de la basílica:

– calendaris del 2024 amb fotos de Santa Maria, preu 10€.

– loteria de Nadal, participacions número 63.966, preu 5€.

Es poden adquirir al despatx parroquial, a les sagristies de les esglésies i en diversos establiments.

Consell pastoral. Hem reprès les reunions d’aquest òrgan de participació i correponsabilitat de la parròquia, on hi ha una representació dels grups i fidels de la comunitat. Aquest curs ens hem plantejat tres objectius per treballar al consell i amb tota la comunitat:

Reprendre el tema de l’acollida. És una qüestió que va sortir a l’assemblea parroquial del febrer del 2022 i va ser una de les conclusions de la reflexió parroquial sobre el Sínode: fomentar l’acollida per acostar i integrar nous fidels a la comunitat, amb un interès especial pels nouvinguts. Reflexionarem sobre propostes concretes per fer-ho.

Continuar el coneixement dels grups parroquials en el consell. També fruit de les conclusions del Sínode i de l’assemblea parroquial, que demanava fomentar el coneixement i la intregració entre els grups per donar a conèixer els serveis que fan. En aquest sentit, continuaran venint a cada reunió del consell algun dels grups que no hi tenen representació per explicar les seves activitats.

Seguiment dels treballs del Sínode i del bisbat. Per “mantenir la tensió sinodal”, donarem informació de les conclusions de la primera sessió del sínode que s’ha celebrat a Roma l’octubre del 2023, en espera de la segona sessió l’octubre del 2024. I treballarem en tots els grups i amb tots els fidels l’objectiu diocesà que ens proposa aquest curs el nostre bisbat, que precisament avui presentem en el davantal d’aquest full i del qual anirem informant oportunament.

El treball del consell es completa amb la pastoral ordinària, al llarg del curs, de la comunitat i dels seus grups, amb un especial ressò dels esdeveniments importants, com són aquest curs els 30 anys del Centre d’Acollida Abraham i els 40 anys del Grup Esplai Parroquial.

Diumenge 19. Diumenge XXXIII de durant l’any. Jornada Mundial dels Pobres, amb el lema: “No treguis la mirada del pobre” (Tb 4,7). Dia especialment dedicat a la pregària per les vocacions al nostre bisbat de Sant Feliu.

Dilluns 20. A les 18:30h, Invitació a la Bíblia: El llibre dels Nombres: una parròquia “avant la lettre”, per M. Melero.

Dimarts 21. Presentació de la Benaurada Verge Maria. A les 20:45h, reunió dels pares/mares dels infants del 2n curs de catequesi.

Dimecres 22. Santa Cecília, verge i màrtir.

Divendres 24. Sant Andreu Dung-Lac, prevere, i companys màrtirs al Vietnam. A les 19h, acte en record de Mn. Sayrach (vegeu notícia).

Diumenge 26. Diumenge XXXIV de durant l’any. Solemnitat de Jesucrist, Rei de tot el món (últim diumenge de l’any litúrgic). A les 12h, Vilafranca sardanista (vegeu notícia). A les 18:30h, concert d’orgue (vegeu notícia).