26 de novembre de 2023

Protocol i manual de bones pràctiques davant l’abús sexual de menors i persones vulnerables

Davant la trista realitat que ens hem trobat, i seguint la decidida voluntat expressada pel papa Francesc i per totes les instàncies de l’Església d’actuar davant aquesta situació i per prevenir nous casos, el bisbat de Sant Feliu de Llobregat, com estan fent totes les diòcesis i institucions, ha establert un protocol i un manual de bones pràctiques adreçat a parròquies, grups pastorals, centres de formació, entitats i persones que treballen en l’àmbit educatiu i en la pastoral ordinària amb menors o persones vulnerables, per tal que disposin d’uns criteris orientadors i uns procediments d’actuació davant de possibles casos d’abús. Durant aquest curs es difondrà aquest document entre tots els agents de pastoral que treballen pastoralment amb menors (catequistes, monitors…), i se’ls demanarà la signatura d’una declaració personal responsable, de la mateixa manera que se’ls demana ja des de fa temps un certificat negatiu de delictes sexuals. Tot plegat per garantir que l’Església i tots els seus àmbits siguin un espai segur, asssegurant un tracte digne i un ambient positiu de creixement integral a tots els menors i adults vulnerables.

Vilafranca sardanista. Diumenge 26 de novembre a les 12h participarà a la missa l’Associació Vilafranca sardanista amb motiu de la Diada del soci. A l’ofertori es ballarà una sardana. Al final de la missa, concert a la mateixa basílica a càrrec de la cobla Reus jove.

Concert d’orgue. Diumenge 26 de novembre a les 18:30h a la basílica de Santa Maria. Homenatge al compositor alemany Max Reger, amb motiu del seu 150è aniversari. A càrrec d’Óscar Candendo, professor d’orgue de l’Escola superior de música de Catalunya (ESMUC) i organista de la catedral del Buen Pastor de Donostia.

Calendaris Santa Maria i Loteria de Nadal. La comissió recorda aquestes dues campanyes per recollir fons per continuar les obres de rehabilitació de la basílica:

– calendaris del 2024 amb fotos de Santa Maria, preu 10€.

– loteria de Nadal, participacions número 63.966, preu 5€.

Es poden adquirir al despatx parroquial, a les sagristies de les esglésies i en diversos establiments.

Pastoral de joves. Està ja en marxa el curs amb gran il·lusió dels que formen l’equip. Han començat els 2 grups de primer de confirmació, el grup de segon de confirmació, un grup de postconfirmació i el grup de joves adults. Han programat també activitats com les misses joves, pregàries, cinefòrums, trobades… dels quals us anirem informant en aquest full parroquial. Preguem pel bon fruit d’aquest treball pastoral. Aquest proper divendres dia 1 de desembre a les 22h al Monestir del Carme, Pregària jove d’Advent.

LA TEVA LLUM ÉS LA SEVA ESPERANÇA

Com cada any, Mans Unides organitza la Campanya “Posa llum al món”. Dissabte 2 i diumenge 3 de desembre, a totes les misses, es repartiran unes espelmes i, fent un donatiu mínim de 3€, es podran encendre al final de la missa. Un cop enceses, qui vulgui es podrà fer una foto de grup per enviar-la a Mans Unides i es penjarà a la web. Així ho fan durant aquests dies moltes persones arreu del món. El nostre donatiu s’unirà als dos projectes en què col·labora aquest any la delegació del nostre bisbat: desenvolupament d’agricultors i joves a Amravati, i accés a la feina i a l’educació de dones i joves a Bophal, tots dos a l’Índia.

MERCADET SOLIDARI

Els dies 6, 7, 8, 9 i 10 de desembre es farà a la sala Mn Vinyeta el Mercadet Solidari de Mans Unides. L’horari és de 11:30 a 14h i de 18:30 a 21h (el dia 7 sols estarà obert a la tarda). Aquest any hi ha novetats: dues sessions d’Art&Wine el dia 6 a les 17:30h i el dia 8 de desembre a les 12h a la mateixa sala. A l’Instagram de la parròquia es podran fer les inscripcions. També a la sala es podran adquirir números de loteria de Santa Maria i del Cos de Portants. Tots els donatius aniran també pels dos projectes de l’Índia. Comptem amb la vostra solidaritat i participació.

Activitats familiars: – dissabte 2 de desembre a les 19:45h, contes de Santa Maria: elaborarem un pessebre.

diumenge 3: pujada del pessebre a la muntanya de Sant Pau. Ens trobem a les 10h a la missa de la Trinitat i tot seguit comencem l’excursió, que durarà fins al migdia. No cal inscripció. Activitat oberta a totes les famílies.

CALENDARI I AGENDA

Diumenge 26. Diumenge XXXIV de durant l’any. Solemnitat de Jesucrist, Rei de tot el món (últim diumenge de l’any litúrgic). A les 12h, Vilafranca sardanista (vegeu notícia). A les 17h, reunió de la pastoral de joves. A les 18:30h, concert d’orgue (vegeu notícia).

Dimarts 28. A les 18:30h, reunió de la pastoral de la salut. A les 20:45h, reunió dels pares/mares de 1r de catequesi.

Dimecres 29. Sant Sadurní, bisbe. A les 19:30h, rosari.

Dijous 30. Sant Andreu, apòstol. A les 19:30h, confessions

Divendres 1 de desembre. A les 22h al monestir de la Mare de Déu del Carme, Pregària jove d’Advent.

Dissabte 2. A les 19:45h, contes de Santa Maria (per als més petits de la casa). Al final de la missa de les 20h, encesa d’espelmes de Mans Unides (vegeu notícia).

Diumenge 3. Diumenge I d’Advent. Pujada del pessebre a Sant Pau (vegeu notícia). Al final de totes les misses, encesa d’espelmes de Mans Unides (vegeu notícia).