3 de desembre de 2023

Una Església sinodal en missió

Aquest és el títol de l’informe de síntesi de la primera sessió del Sínode que s’ha celebrat a Roma del 4 al 29 d’octubre. El document recull l’esperit i les aportacions dels 464 pares i mares sinodals, no només bisbes sinó també preveres, religiosos i religioses i laics i laiques. Els tres grans capítols del document ja donen idea dels continguts: I- El rostre de l’Església sinodal; II- Tots deixebles, tots missioners; III- Teixir lligams, construir comunitat. La gran intuïció és “l’experiència d’una Església que està aprenent l’estil de la sinodalitat i busca les formes més idònies per realitzar-la… Tota l’Església rep els fruits de la consulta per discernir, en la pregària i el diàleg, els camins que l’Esperit ens demana que seguim”. S’ha insistit en la comunió, ja que tots els fidels tenim la dignitat basada en el Baptisme, malgrat les diferències; en la participació, buscant nous camins per al protagonisme del laïcat, de les dones, amb possibles nous ministeris, revisant les formes de govern…; i en la missió, per a la qual cal formació, renovació del llenguatge… Tot plegat posant l’accent en l’escolta, el diàleg, el discerniment… D’aquí a un any tindrà lloc la segona sessió on es concretaran els fruits de tot aquest treball.

Comença el temps d’Advent. Amb goig celebrem aquest temps litúrgic destinat a preparar la vinguda del Senyor. Els dies feiners resem Laudes i Vespres incorporades a la missa del matí i del vespre. Potenciem la pregària personal i comunitària (rosari dels dimecres, laudes del dissabte…).

Recés d’Advent. “Els llaços d’amor de Déu”. Dissabte 9 de desembre de 10:30h a 12:30h (o 13:30h) al monestir de la Mare de Déu del Carme. Obert a tothom.

Missa d’infants. Durant l’Advent, la missa del dissabte compta amb unes dinàmiques especialment pensades per als infants. Motivem especialment a la participació.

Posa llum al món. Aquest cap de setmana (2 i 3 de desembre), a totes les misses, el grup Tercer Món oferirà a tothom qui vulgui unes espelmes que, fent un donatiu mínim de 3 €, es podran encendre al final de la missa. A benefici dels projectes de Mans Unides.

Mercadet solidari. Els dies 6, 7, 8, 9 i 10 de desembre es farà a la sala Mn Vinyeta el Mercadet Solidari amb Mans Unides. Horari: de 11:30h a 14h i de 18:30 a 21h (el dia 7 sols estarà obert a la tarda). Aquest any hi ha novetats: dues sessions d’Art&Wine el dia 6 a les 17:30h i el dia 8 a les 12h a la mateixa sala. A l’instagram de la parròquia es podran fer les inscripcions. També a la sala es podran adquirir números de loteria de Santa Maria i del Cos de Portants. Els donatius aniran també pels dos projectes de l’Índia. Comptem amb la vostra solidaritat i participació.

Resultat Germanor. En la col·lecta realitzada els dies 11 i 12 de novembre es van recollir 1.383’81€, que han estat enviats al Fons Comú Diocesà del bisbat de Sant Feliu. Gràcies a tots per la corresponsabilitat en l’economia de l’Església.

Calendaris Santa Maria i Loteria de Nadal. La comissió recorda aquestes dues campanyes per recollir fons per continuar les obres de rehabilitació de la basílica:

– calendaris del 2024 amb fotos de Santa Maria, preu 10€.

– loteria de Nadal, participacions número 63.966, preu 5€.

Es poden adquirir al despatx parroquial, a les sagristies de les esglésies i en diversos establiments.

Exposició de pessebres. Del 6 de desembre al 7 de gener. Horari: feiners de 18h a 20h, dissabtes/diumenges i festius també matí de 12h a14h.

Aquest any se celebren els 800 anys del primer pessebre que va fer sant Francesc d’Assís a Greccio (1223). En farem esment en els nostres pessebres i també en la felicitació de Nadal de les parròquies.

Virgen de la Puerta. Amb motiu de la festa de la Immaculada Concepció de Maria, la comunitat peruana celebrarà la seva festa el dissabte dia 9 a les 12h a l’església de Sant Francesc, on es venera la seva imatge.

CALENDARI I AGENDA

Diumenge 3. Diumenge I d’Advent. Pujada del pessebre a la muntanya de Sant Pau (activitat per a les famílies). Al final de totes les misses, encesa d’espelmes de Mans Unides (vegeu notícia).

Dimarts 5. A les 17h, reunió de la comissió Sta Maria 2020. Inauguració de l’exposició de pessebres (vegeu notícia).

Dimecres 6. Festa civil. Misses com els dies feiners. Mercadet solidari, fins diumenge (vegeu notícia).

Dijous 7. Sant Ambròs, bisbe i doctor de l’Església. La missa del vespre és de vigília de la Puríssima. La pregària amb exposició del Santíssim passa al dijous dia 14.

Divendres 8. La Immaculada Concepció de Maria. Misses com els diumenges. A l’altar major de la basílica exposarem les capelletes de la Puríssima.

Dissabte 9. A partir de les 10:30h al Monestir del Carme, matí de recés (vegeu notícia). A les 12h a l’església de Sant Francesc, missa en honor a la Virgen de la Puerta.

Diumenge 10. Diumenge II d’Advent.