10 de desembre de 2023

800 anys del primer pessebre

Va ser l’any 1223 quan, al poble de Greccio, sant Francesc d’Assís va crear el primer pessebre. Enguany se’n commemoren, doncs, els 800 anys, i se’n farà ressò la felicitació de Nadal que repartirem a totes les nostres parròquies. El papa Francesc s’hi va referir a la seva carta apostòlica “Admirabile signum” (l’admirable signe, que és el pessebre), l’any 2019, recordant-nos la importància d’aquesta tradició tan nostra i que avui dia pot esdevenir una eina de cultura i evangelització en el nostre món. Recordem que tenim un pessebre permanent a l’església de Sant Francesc per aquest motiu. Agraïm la gran tasca de l’Associació de pessebristes de Vilafranca, que organitzen l’exposició com cada any a la capella dels Dolors. Tindrem pessebres a totes les nostres esglésies, i animem a tothom a fer-ne a les vostres llars, si pot ser amb els infants.

Paraula i Vida 2024. Tenim a disposició aquest llibret amb l’evangeli de cada dia de l’any amb un breu comentari. Una bona eina per a la reflexió i pregària personal. El podeu adquirir al preu de 4 €, en català o en castellà, al despatx parroquial o a les sagristies de les diferents esglésies.

Mercadet solidari. Obert encara fins el diumenge dia 10 de 11:30 a 14 i de 18:30 a 21h a la sala parroquial Mn. Vinyeta.

Exposició de pessebres. A la capella dels Dolors, fins el 7 de gener. Horaris: feiners de 18 a 20h, festius de 12 a 14h.

Loteria de Nadal. Últims dies per adquirir participacions del número 63.966, al preu de 5€.

Regala col·laborant amb la basílica. La comissió Santa Maria 2020 convida a adquirir elements que poden servir per als regals d’aquestes festes i alhora col·laborar amb les obres de la basílica: imants dels vitralls de les capelles laterals, imant amb la imatge del vitrall de Sant Jordi i Montserrat, punts de llibre, postals de la basílica… Podeu adquirir-los a la sagristia de Santa Maria.

I també el calendari del 2024 amb fotos de la basílica al preu de 10€, que es pot adquirir a les diverses sagristies.

Cant de les antífones de la O. Durant les fèries privilegiades d’Advent (del 17 al 23 de desembre), la Schola Cantorum de Vilafranca les canta cada dia a Santa Maria (capella del Santíssim) a les 20:30 després de la missa: Vespres i cant del Magnificat amb la seva antífona. Excepte diumenge 17, que es cantaran al final de la missa de les 12h.

Celebracions penitencials. Recordem els horaris habituals de les celebracions comunitàries amb absolució individual: dilluns 18 a les 19h a Sant Francesc i a les 21h a Santa Maria; dimarts 19 a les 20h a l’església de Montserrat.

Tradicional concert d’orgue de Sant Esteve. Dilluns 26 a les 12:45h a Santa Maria. A càrrec de Miquel González.

Capelletes de la Sagrada Família. Un any més convoquem les capelles de la Sagrada Família a portar-les abans del dia de la Sagrada Família (diumenge 31 de desembre), on estaran exposades a les misses de la basílica.

Celebració de les noces d’argent i d’or. Convoquem els matrimonis que celebren 25 o 50 anys de casats a la missa de les 12h del dia de la Sagrada Família (31 de desembre). Podeu comunicar-ho al despatx parroquial o a la sagristia.

Església de Sant Francesc. Durant les festes de Nadal no se celebra la missa dels divendres. Es reprèn el 12 de gener.

Capella de la Mare de Déu de Fàtima. No hi ha missa a les 20h els dies 24 i 31 de desembre ni el 6 de gener perquè són vigílies de festiu. Sí que se celebrarà el dia 25 de desembre i 1 i 7 de gener.

Visita guiada al recinte Mare Ràfols, que ens ofereixen les religioses als feligresos de la parròquia. Dijous 28 de desembre a les 16h. Obert a tothom, visita gratuïta.

Vetlla de pregària de Cap d’any. Diumenge 31 de desembre a les 22:30h a la capella del Santíssim. Després celebrarem junts les campanades (sala Mn. Vinyeta).

Sant Raimon de Penyafort. Com que aquest any el 7 de gener cau en diumenge i coincideix amb la festa del Baptisme del Senyor, la missa del copatró de Vilafranca es trasllada al dilluns 8 de gener a les 20h.

Diumenge 10. Diumenge II d’Advent. Últim dia del Mercadet solidari de Mans Unides (vegeu notícia).

Dimarts 12. A les 18:30h, grup d’estudi d’evangeli.

Dimecres 13. Santa Llúcia, verge i màrtir. Inauguració i benedicció del pessebre de Santa Maria, al final de la missa.

Dijous 14. Sant Joan de la Creu, prevere i doctor de l’Església. Després de la missa de les 20h, pregària d’adoració amb exposició del Santíssim. A les 21h, reunió del consell pastoral parroquial.

Dissabte 16. Sant Josep Manyanet, prevere. Felicitem de tot cor la comunitat educativa del col·legi Sant Ramon. Celebració de Nadal del GEP i de l’agrupament escolta. A les 20h, missa amb particpació especial dels joves.

Diumenge 17. Diumenge III d’Advent. Col·lecta de Nadal a favor de Càritas diocesana a totes les misses. Després de la missa de les 11h a l’església de Montserrat, concert de Nadal amb el grup “Arenas del camino”. Avui comença el cant de les antífones de la O (vegeu notícia).