14 de gener de 2024

Setmana de pregària per la unitat dels cristians

“Estimaràs el teu Déu… i el teu proïsme com a tu mateix” (Lc 10,27). Aquest és el lema de la Setmana de pregària per la unitat dels cristians que se celebra entre el 18 i el 25 de gener. Cada any el Dicasteri per a la Promoció de la Unitat dels Cristians i la Comissió de Fe i Constitució del Consell Mundial de les Esglésies demana la preparació dels recursos als grups ecumènics d’una regió determinada. Els materials d’aquest any han estat preparats per un equip ecumènic de Burkina Faso (Àfrica). Partint del passatge bíblic seleccionat (Lc 10, 25-37), es proposa buscar vies per trobar una identitat comuna en l’experiència d’amor a Déu. En la introducció als recursos, s’observa que en molts països on la situació política i social és inestable i existeixen moltes amenaces per a la pau i la cohesió social, l’imperatiu de testimoniar l’amor de Déu és encara més urgent. Una crida que ens uneix a tots els cristians de les diverses confessions. A Vilafranca pregarem per aquesta intenció tots els dies de l’Octavari i tindrem una pregària ecumènica el dissabte 20 de gener a les 18h a l’església de Sant Francesc. Tot i que no hi participin oficialment, preguem especialment per les altres confessions cristianes.

Sant Antoni abat. El dimecres 17 de gener a les 20h a la basílica de Santa Maria celebrarem la missa, i el diumenge 21 de gener la Festa dels Tres tombs amb la benedicció dels animals a les 13h davant de l’església de Sant Francesc. Amb la participació de l’associació Amants dels cavalls Sant Antoni Penedès.

Protocol i manual de bones pràctiques davant l’abús sexual de menors i persones vulnerables. Tal com vam explicar en el full parroquial del passat 26 de novembre, el bisbat ha publicat aquest document que han de conèixer i acceptar els agents de la pastoral que treballen amb menors. El proper divendres 19 de gener a les 18:30h a la sala Mn. Vinyeta, es presentarà a les catequistes d’infants i adolescents de la parròquia, i tot seguit se’ls demanarà la signatura d’una declaració personal responsable.

Reflexió sobre l’objectiu diocesà. Tal com hem anat explicant, l’objectiu diocesà d’aquest curs es titula “Som cridats. Cridats a ser Poble”, en sintonia amb el sínode sobre la sinodalitat (“fer camí junts”). Després de presentar els materials al consell pastoral, són diversos els grups que estan treballant les 3 fitxes proposades. Per tal que tothom hi pugui participar, tant els que no estan en cap grup de treball, com els que formen part d’algun grup pastoral que no treballarà aquests materials, oferim dues sessions obertes:

divendres 26 de gener a les 18:30h a la sala Mn.Vinyeta

– dissabte 27 de gener a les 17h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat.

Animem tots els fidels a assistir a aquestes sessions!

Recés Aixeca’t. Un dissabte al mes s’ofereix un matí de recés conduït per Mn. Valentí Alonso. Propera data: dissabte 20 de gener de 10:30h a 12:30h (o 13:30h) al monestir de la Mare de Déu del Carme. Obert a tothom.

Recordeu la nova proposta de pregària litúrgica comunitària:

Diumenge de la Paraula (21 de gener) i Setmana de la Bíblia (del 21 al 28 de gener). Per aquest motiu, tindrem una CELEBRACIÓ DE LA PARAULA. Dimarts 23 de gener de 18:30h a 19:30h, a la basílica de Santa Maria. Inclourà la presentació i la lectura comunitària del llibre d’Ester (Antic Testament). Amb la participació de la professora María Luisa Melero. Oberta a tothom.

Sessions de formació i diàleg. El grup organitzador està ja preparant les sessions d’aquest any, com sempre un dilluns al mes de 21h a 22:30h. La setmana vinent donarem el calendari.

Diumenge 14. Diumenge II del temps de durant l’any.

Dilluns 15. A les 18:30h, reprenem el curs Invitació a la Bíblia. Sessió d’avui: “El llibre de Josuè: l’ideal èpic d’un poble”, per Marisa Melero. Obert a tothom.

Dimarts 16. A les 17h, reunió comissió Santa Maria 2020.

Dimecres 17. Sant Antoni, abat. Missa a les 20h (vegeu notícia). A les 19:30h, pregària del rosari (cada dimecres).

Dijous 18.  Comença la Setmana de pregària per la unitat dels cristians. A les 19:30h, confessions (cada dijous).

Divendres 19. A les 18:30h, presentació del manual de bones pràctiques a les catequistes (vegeu notícia). A les 19:30h, Vespres (vegeu notícia).

Dissabte 20. A les 10:30h al monestir, recés (vegeu notícia). A les 18h, pregària ecumènica (vegeu davantal).

Diumenge 21. Diumenge III del temps de durant l’any. Diumenge de la Paraula. A les 13h, benedicció dels animals amb motiu de la festa dels Tres Tombs.