21 de gener de 2024

Diumenge de la Paraula i Setmana de la Bíblia

El proper 21 de gener (3r de durant l’any) és el Diumenge de la Paraula, i la setmana següent (del 21 al 27) se celebra la Setmana de la Bíblia. És una oportunitat per prendre consciència i  aprofundir en la importància de la Paraula de Déu en la vida cristiana dels fidels i de les comunitats. Per aquest motiu, com cada any, tindrem una CELEBRACIÓ DE LA PARAULA. Dimarts 23 de gener de 18:30h a 19:30h, a la basílica de Santa Maria. Inclourà la presentació i la lectura comunitària del llibre d’Ester (Antic Testament). Amb la participació de la professora María Luisa Melero. Oberta a tothom.

Reflexió sobre l’objectiu diocesà. Tal com hem anat explicant, l’objectiu diocesà d’aquest curs es titula “Som cridats. Cridats a ser Poble”, en sintonia amb el sínode sobre la sinodalitat (“fer camí junts”). Després de presentar els materials al consell pastoral, són diversos els grups que estan treballant les 3 fitxes proposades. Per tal que tothom hi pugui participar, tant els que no estan en cap grup de treball, com els que formen part d’algun grup pastoral que no treballarà aquests materials, oferim dues sessions obertes:

divendres 26 de gener a les 18:30h a la sala Mn.Vinyeta

– dissabte 27 de gener a les 17h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat.

Animem tots els fidels a assistir a aquestes sessions!

Tradicional Aplec de la muntanya de Sant Pau. Diumenge 28 de gener de 2024

Horari:

10h. Caminada popular (sortida pl. Jaume I).

10:45h. repic de campanes a l’ermita per anunciar la festa.

11h. Celebració de l’Eucaristia. Al final de la missa s’interpretaran els goigs en llaor del gloriós apòstol St. Pau.

11:45h. Audició de cant coral a càrrec de la coral Kandenit.

12:10h. Sorteig de 3 lots de productes de la terra (els números es podran comprar allà mateix).

12:15h. Actuació de l’esbart Rocasagna de Gelida.

Organitza: Amics de l’ermita de Sant Pau.

Diumenge 21. Diumenge III del temps de durant l’any. Diumenge de la Paraula. A les 13h, benedicció dels animals amb motiu de la festa dels Tres Tombs.

Dimarts 23. Sant Ildefons, bisbe. A les 17h, reunió de la junta de la casa de colònies Penyafort. A les 18:30h, Celebració de la Paraula (vegeu davantal).

Dimecres 24. Sant Francesc de Sales, bisbe i doctor de l’Església. A les 17h, reunió de les persones responsables de les diverses capelles que passen per les cases (Sagrada Família, Mare de Déu, Sagrat Cor…). A les 21h, comissió d’economia.

Dijous 25. La Conversió de sant Pau. Acaba la Setmana de pregària per la unitat dels cristians.

Divendres 26. Sants Timoteu i Titus, bisbes. A les 18:30h a la sala Mn.Vinyeta, sessió oberta per treballar l’objectiu diocesà (vegeu notícia). A les 19:30h, Vespres.

Dissabte 27. A les 17h a l’església de Montserrat, sessió oberta per treballar l’objectiu diocesà (vegeu notícia).

Diumenge 28. Diumenge IV del temps de durant l’any. Aplec de Sant Pau (vegeu notícia).