18 de febrer de 2024

Descarregar (PDF, 994KB)

QUARESMA 2024

Algunes pistes per viure-la amb intensitat:

– Els dies feiners resem Laudes (8:15h, Stma. Trinitat) i Vespres (20h, Santa Maria) juntament amb la missa.

– A la capella del Santíssim de Santa Maria: Pregària del rosari (dimecres, 19:30h), Pregària de Vespres (divendres, 19:30h), Pregària de Laudes (dissabtes, 9:30h).

– Cada diumenge a les 18h, pregària del Viacrucis:

18 de febrer (I Quaresma): Avui el Viacrucis se celebra a l’Aplec de l’Arxiprestat (Santa Margarida i els Monjos, 17h)

25 de febrer (II Quaresma): Parròquia Santíssima Trinitat

3 de març (III Quaresma): Església de Sant Francesc.

10 de març (IV Quaresma): Capella Mare de Déu de Fàtima.

17 març (V Quaresma): Església M. de Déu de Montserrat

24 de març (Diumenge de Rams): Basílica de Santa Maria.

Els dies 10 i 17 de març el Cos de Portants portarà el Sant Crist de Vilafranca a les esglésies de Fàtima i Montserrat respectivament, on no hi ha imatge del Sant Crist.

– La Quaresma és un temps propici per rebre el sagrament del perdó. Recordem els horaris de Confessions: dijous a les 19:30 h a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria; al despatx parroquial en el seu horari; demanant-ho al mossèn quan convingui.  Abans de Setmana Santa, com sempre, programarem les celebracions penitencials comunitàries amb absolució individual.

Recés de Quaresma. Dissabte 9 de març a partir de les 10:30h al Monestir de la Mare de Déu del Carme, predicat per Mn. Valentí Alonso.

Missa a la capella de l’hospital. Amb goig comuniquem la recuperació d’aquesta missa, suspesa des de la pandèmia, que se celebra els diumenges (a partir d’avui) a les 10:15h.

Capella Sagrada Família. El passat 24 de gener vam tenir reunió amb les persones responsables de les capelletes de la Sagrada Família i de la Mare de Déu (Puríssima, Fàtima). Actualment hi ha 12 capelletes que passen per gairebé 100 llars de Vilafranca. Ha quedat disponible una capella de la Sagrada Família. Si hi ha persones interessades en formar un nou “cor”, podeu dir-ho al despatx parroquial o a la sagristia.

Pastoral de joves. El proper cap de setmana dies 24 i 25 de febrer es farà una sortida de convivència per als grups de confirmació i joves a la casa colònies de Penyafort. El divendres 23 de febrer a les 22h al Monestir, Pregària de Quaresma. Propera missa jove: dissabte 2 de març.

Activitats familiars. Adreçades a matrimonis joves amb fills. Propera xerrada: “La transmissió de la fe a la família”, a càrrec de Carlota Olesti. Divendres 23 de febrer a les 20h a la sala Mn. Vinyeta. Hi haurà servei de taller per als infants. Entrada lliure, no cal inscripició prèvia. Val la pena fer-ne difusió. Són el mateix grup de famílies que organitzen els contes de Santa Maria. Propera sessió: dissabte 2 de març (19:15h, sala Mn.Vinyeta).

Diumenge 18. Diumenge I de Quaresma. A les 17h a la parròquia de Santa Margarida i els Monjos, Aplec de les parròquies de l’Arxiprestat de Vilafranca (vegeu portada).

Dilluns 19. A les 18:30h, curs Invitació a la Bíblia. Sessió d’avui: “Els jutges: història i/o històries”, per M. Melero.

Dimecres 21. A les 19:30h, pregària del rosari (cada dimecres). Durant la Quaresma resem els misteris de Dolor.

Dijous 22. La Càtedra de sant Pere, apòstol. A les 19:30h, confessions (cada dijous).

Divendres 23. A les 20h, xerrada per a les famílies (vegeu notícia). A les 22h al monestir, pregària jove de Quaresma.

Dissabte 24. Missa al centre sociosanitari Ricard Fortuny i també a la residència Inglada Via. Convivència dels joves de la parròquia a Penyafort (vegeu notícia).

Diumenge 25. Diumenge II de Quaresma. A les 18h a la parròquia de la Santíssima Trinitat, pregària del Viacrucis.