12 de maig de 2024

per fer-nos participar de la seva divinitat

Avui celebrem l’Ascensió del Senyor. Reflexionem i meditem alguns dels textos de la litúrgia d’avui, que contenen una gran riquesa teològica i espiritual:

Déu totpoderós, concediu-nos el do d’una alegria santa i el goig d’una fervent acció de gràcies, perquè l’Ascensió de Crist, el vostre Fill, és també la nostra elevació, i a la glòria on ha arribat el Cap també el Cos té l’esperança d’arribar-hi (oració col·lecta).

Senyor, avui us oferim aquest sacrifici per celebrar la gloriosa Ascensió del vostre Fill; feu que, gràcies a aquest intercanvi sagrat, ens elevem a les coses celestials (oració sobre les ofrenes).

Perquè Crist, Senyor nostre, després de la seva resurrecció, s’aparegué manifestament a tots els seus deixebles i, davant d’ells, se’n pujà al cel, per fer-nos participar de la seva divinitat (del prefaci propi).

Déu omnipotent i etern, vós, mentre encara som a la terra, ens concediu d’assaborir les coses del cel; moveu la nostra fe cristiana a desitjar el Regne celestial, on la nostra humanitat participa de la vostra glòria (oració postcomunió).

Mare de Déu de Fàtima. Dilluns 13 de maig celebrarem la seva festa amb la missa solemne a les 20h a la capella del barri del Poble Nou. Aquest dia no hi ha missa funeral a les 20h a la basílica de Santa Maria.

Celebració comunitària de la Unció dels malalts. Recordem que serà el diumenge 26 de maig a la capella de la Mare de Déu de Fàtima dintre de la missa de les 20h. Mitja hora abans (a les 19:30h) cal que tots els que hagin de rebre el sagrament siguin a la mateixa església per fer la preparació. Inscripcions fins el 20 de maig. Només podran rebre el sagrament de la Unció aquells malalts o ancians que estiguin apuntats.

Exposició de Mans Unides. A la Sala Mn Vinyeta hi ha instal·lada una exposició de Mans Unides amb el lema “El malbaratament dels aliments”. Per tal de donar a conèixer el seu contingut i entendre el missatge i les alternatives que presenta Mans Unides en relació al consum i mal ús dels aliments, el Grup Tercer Món – Mans Unides de les parròquies de Vilafranca ofereix una visita guiada a l’exposició: Dissabte 18 de maig a les 20:45h, i diumenge 19 a les 12:45h. Durada aproximada de la visita: 20-25 minuts. Entrada lliure i sense reserva.

Catifa de Corpus. Per tercer any un grup de voluntaris realitzaran una catifa dintre de la basílica el cap de setmana (1 i 2 de juny). Tanmateix, cal col·laboració econòmica per a les despeses, especialment la compra de flors. Podeu fer els donatius a la sagristia o al despatx parroquial.

Voluntaris cripta i Sant Francesc. Com és ben sabut, la parròquia ofereix la possibilitat de visitar els dissabtes al matí la cripta de Santa Maria (d’11h a 13:30h) i l’església de Sant Francesc (d’11h a 13h). Aquest servei és possible gràcies a un equip de voluntaris que el realitzen per parelles amb un calendari (a cada parella de voluntaris els toca cada dos mesos aproximadament). En aquest moment calen més persones que hi vulguin col·laborar. Els que es puguin oferir ho poden notificar a les sagristies o al despatx parroquial.

Colònies Penyafort. Estan ja obertes les inscripcions per a les colònies d’aquest estiu. Formulari d’inscripcions:

Inscripcions: https://forms.gle/iLAgNf5AiFFgJqqr6

Informació al correu electrònic: gepvilafranca@gmail.com

CALENDARI I AGENDA

Diumenge 12. Ascensió del Senyor. Celebració de les Primeres comunions al col·legi Sant Ramon a les 11h i a la basílica de Santa Maria a les 12h i a les 13:15h.

Dilluns 13. Mare de Déu de Fàtima. A les 20h, missa solemne a la capella de la Mare de Déu de Fàtima (no hi ha missa funeral a Santa Maria).

Dimarts 14. Sant Maties, apòstol. A les 18:30h, grup d’estudi d’evangeli.

Dimecres 15. Sant Isidre, llaurador. A les 19:30h, res del rosari (cada dimecres).

Dijous 16. A les 19:30h, confessions (cada dijous).

Divendres 17. A les 19:30h a la capella del Santíssim, pregària de Vespres (cada divendres).

Dissabte 18. Pelegrinatge a Montserrat de les Hospitalitats de la Mare de Déu de Lourdes de les diòcesis catalanes.

Diumenge 19. Pentecosta (Pasqua Granada). Avui acaba el temps de Pasqua.