2 de juny de 2024

Solemnitat del Cos i la Sang de Crist (Corpus Christi)

Catifa de Corpus, al presbiteri de la basílica. Es podrà visitar el dissabte 1 de juny d’11h a 20h i el diumenge de 10h a 12h. Demanem donatius per ajudar a finançar-la.

Diumenge 2 de juny i vigília, a totes les misses: Solemnitat dels Santíssims Cos i Sang de Crist. Col·lecta per Càritas Diocesana. Solemnitzarem especialment la missa de les 12h a Santa Maria: al final de la missa, processó amb la custòdia per l’interior del temple i benedicció, amb la participació dels infants de catequesi, especialment els que aquest any han celebrat la seva Primera Comunió.

Festa del barri del Poble Nou. L’associació veïnal programa una missa dintre del programa de festes, el diumenge 2 de juny a les 20h a la capella de la Mare de Déu de Fàtima. En ocasió d’aquesta festa recuperem la campana de la capella per tocar abans de la missa.

Pelegrinatge al santuari de la Mare de Déu de Lourdes amb l’Hospitalitat. Del  27 de juny a l’1 de juliol. Per a malalts, acompanyants i pelegrins. Per participar-hi amb la delegació de Vilafranca, inscripcions al despatx parroquial (dilluns 3 juny, de 19 a 20h).

Confirmacions 2024. El proper dissabte 8 de juny a les 20h a la basílica de Santa Maria el bisbe Agustí administrarà el sagrament de la Confirmació a un grup de feligresos de les parròquies de Vilafranca: 11 joves i 3 adults, un dels quals rebrà els tres sagraments de la iniciació cristiana (Baptisme, Confirmació i Primera Eucaristia).

Trobada diocesana. Diumenge 16 de juny de 18h a 20:30h a Sant Feliu de Llobregat. Amb motiu dels 500 anys de la parròquia de Sant Llorenç, de la carta pastoral del bisbe “La catedral, signe de comunió diocesana”. Cloenda del pla pastoral diocesà. Acabarem amb les Vespres i un refrigeri. Autocar amb sortida de la plaça Penedès a les 17h.

Capelleta del Sagrat Cor. Amb motiu de la celebració de la Solemnitat del Sagrat Cor de Jesús, el proper divendres 7 de juny, posem en funcionament una altra capelleta recuperada, en aquest cas del Sagrat Cor. Els interessats adreceu-vos a les sagristies o al despatx parroquial.

Voluntaris cripta i Sant Francesc. Calen més voluntaris per al servei d’obertura els dissabtes al matí de la cripta de Santa Maria (d’11h a 13:30h) i de l’església de Sant Francesc (d’11h a 13h). Els que us pugueu oferir ho podeu notificar a les sagristies o al despatx parroquial.

Xerrada familiar. Adreçada especialment a matrimonis amb fills. Divendres 7 de juny, de 20:45h a 22:15h a la sala Mn.Vinyeta: ¿Com donem testimoni de la nostra fe?, per Xavier Pérez Esquerdo, comunicador, periodista de ràdio i televisió; i Meritxell Plana, experta en comunicació i activista pels drets dels menors, apassionada de l’educació. Hi haurà servei de canguratge per als infants.

Diumenge 2. Solemnitat del Cos i la Sang de Crist (vegeu notícia). A les 20h, missa a la capella de la Mare de Déu de Fàtima dintre dels actes de la festa del barri del Poble Nou.

Dilluns 3. Sant Carles Luanga i companys, màrtirs.

Dimarts 4. A les 17h, reunió de la junta de la casa de colònies de Penyafort.

Dimecres 5. Sant Bonifaci, bisbe i màrtir.

Dijous 6. A les 19h, reunió del grup Tercer Món. Després de la missa de les 20h, pregària amb exposició del Santíssim (últim dia del curs). A les 21h, consell pastoral parroquial.

Divendres 7. Sagrat Cor de Jesús. Misses com els divendres: 8:15h, Santíssima Trinitat; 10:30h, Sant Francesc; 20h, Santa Maria. A les 19:30h, Vespres. A les 20:45h, xerrada familiar (vegeu notícia).

Dissabte 8. A partir de les 10:30h al Monestir del Carme, matí de recés. A les 20h, confirmacions (vegeu notícia).

Diumenge 9. Diumenge X del temps de durant l’any.