19 de maig de 2024

Pregària de Pentecosta. El Grup d’oració de Sant Francesc, d’inspiració carismàtica, organitza una pregària especial per al dia de Pentecosta (diumenge 19 a les 18h a Sant Francesc), especialment dedicat a l’Esperit Sant, amb cants de lloança, reflexions, peticions i acció de gràcies.

Exposició de Mans Unides. A la Sala Mn. Vinyeta hi ha instal·lada una exposició de Mans Unides amb el lema “El malbaratament dels aliments”. Per tal de donar a conèixer el seu contingut i entendre el missatge i les alternatives en relació al consum i mal ús dels aliments, el Grup Tercer Món – Mans Unides de les parròquies de Vilafranca ofereix una visita guiada a l’exposició: Dissabte 18 de maig a les 20:45h, i diumenge 19 a les 12:45h. Durada aproximada de la visita: 20-25 minuts. Entrada lliure i sense reserva.

Celebració comunitària de la Unció dels malalts. Recordem que serà el diumenge 26 de maig a la capella de la Mare de Déu de Fàtima dintre de la missa de les 20h. Mitja hora abans (a les 19:30h) cal que tots els que hagin de rebre el sagrament siguin a la mateixa església per fer la preparació. Inscripcions fins el 20 de maig. Només podran rebre el sagrament de la Unció aquells malalts o ancians que estiguin apuntats.

Catifa de Corpus. Per tercer any un grup de voluntaris realitzaran una catifa dintre de la basílica el cap de setmana (1 i 2 de juny). Tanmateix, cal col·laboració econòmica per a les despeses, especialment la compra de flors. Podeu fer els donatius a la sagristia o al despatx parroquial.

Diumenge 26 de maig. Solemnitat de la Santíssima Trinitat. A les 10h a la parròquia de la Trinitat, missa solemne amb la participació del cor de cant gregorià “Schola cantorum” de Vilafranca. Al final de la missa, cant dels goigs.

Voluntaris cripta i Sant Francesc. Calen més voluntaris per al servei d’obertura els dissabtes al matí de la cripta de Santa Maria (d’11h a 13:30h) i de l’església de Sant Francesc (d’11h a 13h). Els que es puguin oferir ho podeu notificar a les sagristies o al despatx parroquial.

500 anys de la parròquia de Sant Llorenç i 20 anys de la catedral de Sant Feliu de Llobregat. Diumenge 26 de maig a les 12h, missa presidida pel nunci Mons. Bernardito Auza i concelebrada pels bisbes de Sant Feliu, Barcelona,  Terrassa, Urgell i abat de Montserrat.

Pelegrinatge al santuari de la Mare de Déu de Lourdes amb l’Hospitalitat. Del  27 de juny a l’1 de juliol. Per a malalts, acompanyants i pelegrins. Per participar-hi amb la delegació de Vilafranca, inscripcions al despatx parroquial els dilluns 20 i 27 de maig i 3 de juny  de 19 a 20 h.

Diumenge 19. Pentecosta (Pasqua Granada). Avui acaba el temps de Pasqua. A les 12:45h, visita guiada a l’exposició de Mans Unides a la sala Mn. Vinyeta (vegeu notícia). A les 18h a Sant Francesc, pregària de Pentecosta (vegeu notícia).

Dilluns 20. Santa Maria, mare de l’Església. A les 18:30h, última sessió del curs Invitació a la Bíblia: Els llibres dels reis: la catàstrofe del dos regnes germans.

Dimecres 22. Santa Joaquima de Vedruna. Felicitem la comunitat educativa del col·legi Sant Elies i la comunitat de religioses del barri de l’Espirall.

Dijous 23. Jesucrist, gran sacerdot per sempre.

Divendres 24. A les 19:30h a la capella del Santíssim, pregària de Vespres (cada divendres).

Diumenge 26. Santíssima Trinitat. Missa solemne a la parròquia de la Trinitat (vegeu notícia). Celebració de les Primeres comunions a les 11h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat i al col·legi Sant Ramon i a les 12h a Santa Maria. A les 20h, celebració comunitària de la Unció dels Malalts a la capella de Fàtima (vegeu notícia).