9 de juny de 2024

Trobada diocesana a la catedral

El bisbe Agustí ens convoca a tots a una trobada de final de curs, amb motiu de la cloenda de l’objectiu diocesà Som cridats, cridats a ser poble, i dels 500 anys de la creació de la parròquia de Sant Llorenç (des de fa 20 anys catedral del nostre bisbat de Sant Feliu de Llobregat).

La trobada serà el diumenge 16 de juny, de 18h a 20:30h a la catedral, amb el següent programa:

– acollida i benvinguda

– explicació i vídeo dels 500 anys de la parròquia i 20 de la catedral

– presentació i entrega de la carta pastoral del bisbe Agustí La Catedral, signe de comunió diocesana

– informacions sobre la cloenda de l’objectiu diocesà, la cloenda del Sínode Per una Església sinodal, i l’inici del Jubileu Pelegrins d’esperança

– Pregària de Vespres

– Cloenda amb coca i cava

Les parròquies de l’arxiprestat de Vilafranca organitzen un autocar, que sortirà a les 17h de la plaça Penedès. Inscripcions a les sagristies, despatx parroquial o per telèfon (93.892.06.46).

Restaurat l’àngel del campanar

Ha acabat ja la restauració de l’àngel del campanar de la basílica, que estava malmès des de l’esclafit del 31 d’agost del 2022. Els treballs van demanar muntar una gran bastida i desmuntar les peces de l’àngel, que van quedar subjectades al capdamunt de la mateixa bastida mentre durava l’actuació. L’obra ha consistit en:

– adreçar i reforçar l’eix central, al damunt del qual hi ha el parallamps (que també es va desmuntar);

– recuperar la funció de penell, fent que l’àngel pugui tornar a girar, amb un mecanisme nou que inclou dos rodaments;

– restaurar totes les peces ceràmiques malmeses de la part superior del campanar;

– i tornar a muntar les peces de l’àngel (que pesa uns 150 kg) al voltant de l’eix central, així com també el parallamps. L’àngel actual és una reproducció (del 1988) de l’original del 1775 (que està dins del campanar).

També s’ha col·locat el pinacle del campanaret petit de la façana principal costat sud, que també va caure per l’esclafit. En aquest cas, s’ha pogut conservar i restaurar la base del pinacle i s’ha fet de nou la part superior del pinacle.

Totes aquestes obres s’han realitzat per l’empresa Récop i han estat sufragades per l’assegurança de la parròquia de Santa Maria, el bisbat de Sant Feliu de Llobregat i l’ajuntament de Vilafranca del Penedès.

Recordem que ens els propers mesos començarà la propera fase de restauració de la basílica, que correspon a la façana nord, i que serà sufragada per la Diputació de Barcelona.

Capelleta del Sagrat Cor. Amb motiu de la celebració de la Solemnitat del Sagrat Cor de Jesús hem posat en funcionament una altra capelleta recuperada, en aquest cas del Sagrat Cor. Els interessats adreceu-vos a les sagristies o al despatx parroquial.

Voluntaris cripta i Sant Francesc. Calen més voluntaris per al servei d’obertura, els dissabtes al matí: de la cripta de Santa Maria (d’11h a 13:30h) i de l’església de Sant Francesc (d’11h a 13h). Els que es puguin oferir ho podeu notificar a les sagristies o al despatx parroquial.

Millores a l’església de Sant Francesc.

* Després de la inspecció tècnica realitzada pels arquitectes del bisbat, es van detectar algunes bigues malmeses a la teulada del damunt de les capelles laterals del costat esquerre de la nau, que cobreixen també algunes dependències que donen al pati de l’escola. S’ha fet una intervenció d’urgència, apuntalant les bigues afectades i col·locant una reixa de protecció, a l’espera de poder realitzar les obres de reparació, que seran assumides per les parròquies de Vilafranca i la Fundació de l’Antic Hospital (propietària de l’edifici de l’escola Sant Josep).

* També hem començat la substitució dels bancs més malmesos de l’església. De moment se n’han fet 10 de nous, i l’any que ve es faran els altres 10 que falten.

Diumenge 9. Diumenge X del temps de durant l’any.

Dilluns 10. Sant Carles Luanga i companys, màrtirs.

Dimarts 11. Sant Bernabé, apòstol. A les 18:30h, grup d’estudi d’evangeli (obert a tothom).

Dimecres 12. A les 18:30h, pregària del rosari (cada dimecres). A les 21h, reunió de la comissió econòmica.

Dijous 13. Sant Antoni de Pàdua, prevere i doctor de l’Església. A les 19:30h, confessions (cada dijous).

Divendres 14. A les 19:30h, Vespres (cada divendres).

Dissabte 15. A les 12h a la basílica, concert de més de 150 veus (corals Barcelona, Nou Barris, Trisom, Raspinell, Eixample, Òmnium Sant Martí). Entrada lliure. A la tarda-vespre, tarda infantil i concerts amb motiu dels 40 anys del GEP i dels 60 anys de l’agrupament escolta.

Diumenge 16. Diumenge XI del temps de durant l’any. A les 18h, trobada diocesana (vegeu davantal).