31 de març de 2019

Conclusions de l’Assemblea Parroquial

En la darrera reunió del consell pastoral, vam recollir les aportacions fetes durant l’assemblea parroquial del passat 24 de febrer. El resum de les conclusions principals seria:

– Acollir i acostar-nos als nouvinguts

– Potenciar el coneixement entre grups

– Més relació intergeneracional entre fidels i grups

– Potenciar la dimensió espiritual

– Celebracions més flexibles per acollir infants i joves

Aquestes conclusions anaven acompanyades d’idees i propostes concretes, que el consell pastoral treballarà per veure com es poden fer efectives.

Des del bisbat van demanar a totes les parròquies que reflexionessin el material sobre la sinodalitat que fessin una aportació resumida del treball realitzat. La nostra aportació ha estat: “Les parròquies de Vilafranca, reflexionant sobre la sinodalitat, hem acordat: potenciar el coneixement entre els diferents grups parroquials, programant activitats que integrin joves i grans, amb acompanyament personalitzat; acollir els nouvinguts per integrar-los a la comunitat; aprofundir l’espiritualitat”.

Horaris Setmana Santa. Els publicarem properament. Avancem només dos detalls: la benedicció del Diumenge de Rams el dia 14 d’abril a Santa Maria serà, igual com l’any passat, a les 12:30 h (mitja hora més tard de l’hora habitual). I la celebració de la Passió del Divendres Sant aquest any s’avança a les 18 h.

Estadística parroquial 2018 (celebrats en les diferents esglésies i centres de culte de la vila)

Baptismes: 48

– Primeres comunions: 86

– Confirmacions: 14

– Matrimonis: 13

– Exèquies: 258

Mare de Déu dels Dolors. Estem ja preparant el Septenari que celebrarem a la capella dels Dolors a partir del dimarts 9 d’abril, culminant amb la festa de la Mare de Déu dels Dolors, el divendres 12 d’abril. Cada dia, celebració de la missa a les 20 h. L’últim dia del Septenari estrenarem una edició dels nous goigs de la Mare de Déu dels Dolors. També tenim el goig de comunicar que aquest any al Viacrucis del Divendres Sant tornarà a sortir la imatge processional, que ha estat restaurada i amb vesits nous; un grup de voluntàries en faran de portants.

Missa diària. Completant la informació que vam donar el passat 17 de febrer respecte a la retransmissió de la missa per televisió, hem de dir que també es pot seguir la missa els dies feiners a través de 13TV, que la retransmet a les 11 h des de la basílica de la Concepción de Nuestra Señora de Madrid. També a la mateixa hora es pot seguir la missa des de Montserrat per internet a través de Montserrat TV.

____________________________________________

Resum de les aportacions dels grups al qüestionari sobre la sinodalitat (fer camí junts):

3-L’experiència de Moisès i del poble d’Israel que es posa en camí, ¿poden il·luminar el nostre compromís d’animar les comunitats i l’Església diocesana?

Sí. Degut a la situació d’Èxode de la nostra Església, per la inseguretat i la desinstal·lació actuals, s’ha enfortit el llevat de comunió entre els cristians actuals. Cal refiar-nos sols de la Paraula de l’Evangeli com únic motor de la nostra fe per anar acompanyant i ser acompanyats a base del testimoni l’obertura, la pregària i per poder albirar el camí del demà.

Confiar sempre en Déu, que és sempre amb nosaltres.

Fora interessant contactar sovint amb creients d’altres confessions. Com diu el Papa Francesc, cal sortir, estar sempre en camí. Aquesta obertura ens obre noves expectatives d’evangelització.

Podem deixar de ser individualistes.

No ens ha de mancar l’optimisme. Hem de tenir fe i creure en l’acció de l’Esperit de Déu.

L’experiència de Moisès és una resposta a com actuar. Quan siguem més acollidors i compromesos experimentarem l’estimació als altres i trobarem l’espiritualitat a través de la fe que necessita silenci i pregària.

Moisès era el guia del Poble d’Israel. Jesucrist és ara el nostre guia.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 31. Diumenge 4t de Quaresma. A les 13 h al davant de l’església de Sant Francesc, benedicció dels animals amb motiu de la festa dels Tres Tombs, que es va ajornar el 20 de gener per motiu de la pluja. A les 18 h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat, Viacrucis.

Dimarts 2 d’abril. A les 18:45 h, grup bíblic. Avui comencem a treballar l’evangeli segons sant Joan. Tema: Pròleg. Quan Déu es revela (Jn 1,1-18). Animem tothom a participar en aquest grup de formació bíblica.

Dimecres 3. A les 19 h, grup Tercer Món – Mans Unides.

Dijous 4. A les 20:30 h, després de la missa diària, pregària amb exposició del Santíssim. A les 21 h, reunió del consell pastoral interparroquial de Vilafranca.

Divendres 5. A les 21 h a la sala parroquial, reunió de pares/mares dels infants del 2n curs de catequesi.

Diumenge 7. Diumenge 5è de Quaresma. A les 18 h a la capella de la Mare de Déu de Fàtima, Viacrucis.