6 de desembre de 2020

x créixer +

Aquest títol és el lema de l’objectiu diocesà per al curs 2020-2021. Dit d’una altra manera: “Per créixer més”, en continuïtat amb el del curs passat: “Créixer”. Tal com ens diu el bisbe Agustí, “nosaltres seguim creient que l’Esperit ens demana créixer com a cristians, cadascú i en comunitat. Ho creiem i ens hi refermem justament avui, quan patim l’assetjament d’aquesta profunda crisi. Perquè estem convençuts que, segons les maneres com Déu ha salvat i educat la humanitat, les crisis, lluny de ser contràries al creixement, han estat ocasió de grans avenços en la vida espiritual. Només cal recordar el Misteri pasqual, que ocupa el centre de la nostra fe. Potser el secret sigui que hem de saber mirar la realitat amb els ulls de l’Esperit”. Certament cal fer una mirada realista, i reconèixer que “el que està passant no ens motiva gaire a un compromís per créixer, progressar, avançar. No sols en l’àmbit de la salut sinó en totes les dimensions de la vida, semblen aixecar-se murs que impedeixen anar endavant”. Però cal també assumir i interpretar els fets, recordant que el pla de Déu compta amb els moments de foscor, que no hi ha creixement vertader sense experimentar, d’una forma o altra, la mort i la foscor. Aquesta crisi també ens portarà novetats. Si no s’assumeix i es supera, seria un camí d’empobriment i minva; però també pot i ha de ser un temps de maduresa i creixement.

MISSA – CATEQUESI ADVENT 2020. Recordem que, davant la impossibilitat de fer catequesi presencial, oferim una missa especial per als infants de 2n curs de catequesi, de postcomunió, Divercat, i obert a tots els infants i les seves famílies, els 4 dissabtes d’Advent (18:30h a Santa Maria).

La Immaculada Concepció de Maria. La celebrem el dimarts 8 de desembre amb els horaris habituals dels diumenges. La vigília (dilluns 7 de desembre) farem una Vetlla de Pregària a les 20:50h a la basílica de Santa Maria.

Col·lecta amb sobres. La fem avui, com tots els primers diumenges de mes, per les necessitats ordinàries de la parròquia. També la farem dimarts dia 8 pel Seminari (va quedar pendent del passat dia de sant Josep). Recordem que cal no tocar els diners fins al final de la missa, en el moment de posar-los dins el sobre i fer l’ofrena a la sortida de l’església. Recordem també la petició que fem de prioritzar les aportacions en bitllets.

Pessetes Mans Unides. Continua la campanya “Les teves pessetes poden salvar vides”, fins el 14 de desembre. Trobareu guardioles a les sagristies de les esglésies.

MERCADET SOLIDARI. Organitzat pel Grup Tercer Món – Mans Unides, els dies 4 al 8 de desembre a la Sala Mn. Vinyeta, en horari de 11:30 a 14 h i 18 a 21 h (el dilluns dia 7 només a la tarda), i s’hi podran trobar roba i articles nous i de segona mà a preu molt baix. Els beneficis es destinaran al projecte de Mans Unides d’aquest any.

La Inmaculada Virgen de la Puerta. La comunitat peruana celebra la festa de la seva patrona amb la missa el dissabte 12 de desembre a les 12 h a l’església de Sant Francesc.

Paraula i Vida 2021. Tenim a disposició aquest llibret amb l’evangeli de cada dia de l’any amb un breu comentari. Una bona eina per a la reflexió i pregària personal. El podeu adquirir al preu de 3 €, en català o en castellà.

Loteria de Nadal. Encara queden participacions del número 72.492, promogudes per la comissió Santa Maria 2020 i destinades a la rehabilitació de la basílica, al preu de 5 €.

Resultat Germanor. Fruit de la col·lecta realitzada els dies 7 i 8 de novembre, s’han lliurat al bisbat de Sant Feliu 1.324,67 €, amb destinació al Fons Comú Diocesà.

Noves instal·lacions d’aventura a Penyafort

La casa de colònies PENYAFORT ha establert un conveni de col·laboració amb l’empresa d’esports en el medi natural ESPORTEC OUTDOOR SPORT per tal d’oferir activitats d’aventura en els espais de la casa de colònies. Concretament, es tracta de dos circuits acrobàtics, tirolines i rocòdrom, juntament amb altres activitats a l’aire lliure, que s’oferiran a tots els grups que s’allotgin a la casa de colònies i que desitgin contractar-los, afegint-se així als serveis d’allotjament, manutenció, activitats… Les instal·lacions, que s’han muntat durant els darrers mesos, estan ubicades al prat de la riera, a la part inferior dels espais exteriors de Penyafort. ESPORTEC és una empresa de serveis esportius especialitzada en activitats d’aventura en el medi natural, que gestiona instal·lacions en diversos indrets de Catalunya, amb tècnics experts i amb totes les titulacions necessàries. Amb aquesta nova proposta, la casa de colònies es renova de cara a la nova temporada del 2021, ampliant l’oferta lúdica i educativa especialment per a grups escolars i també per a grups d’esplai, famílies, etc. En els propers mesos Penyafort també afrontarà unes obres de remodelació per millorar les instal·lacions interiors de la casa.

Diumenge 6.  Diumenge II d’Advent. Col·lecta ordinària per l’economia parroquial (primer diumenge de mes).

Dilluns 7. Sant Ambròs, bisbe i doctor de l’Església. A les 20h a la basílica, missa de vigília de la Puríssima. Tot seguit, Vetlla de pregària a la Mare de Déu (obert a tothom).

Dimarts 8. La Immaculada Concepció de Maria. Misses com els diumenges. Col·lecta pel Seminari (havia quedat pendent del dia de sant Josep). Últim dia del Mercadet Solidari de Mans Unides a la sala Mn. Vinyeta.

Dimecres 9. Com cada dimecres a les 19:30h, pregària del Rosari. Durant l’Advent i Nadal, resem els misteris de goig.

Dijous 10. Com cada dijous a les 19:30, confessions.

Dissabte 12. A les 12h a l’església de Sant Francesc, missa en honor a la Virgen de la Puerta, patrona del Perú. A les 18:30h a la basílica, missa d’Advent de la catequesi.

Diumenge 13.  Diumenge III d’Advent. Santa Llúcia. Inauguració dels pessebres de Santa Maria i la Trinitat.