19 de setembre de 2021

Temps de la Creació

El passat 1 de setembre es va celebrar la Jornada Mundial de Pregària per la Cura de la Creació i s’ha donat inici al “Temps de la Creació”, que s’allarga fins al 4 d’octubre, festivitat de sant Francesc d’Assís. Tot va començar ja fa més de 30 anys, quan el Patriarca Ecumènic Dimitrios I va proclamar el dia 1 de setembre com a Dia de Pregària per la Creació. Altres grans esglésies europees van assumir aquesta celebració l’any 2001 i el mateix papa Francesc ho va fer per a l’Església Catòlica l’any 2015. En els darrers anys, diverses declaracions, com la dels bisbes catòlics a Filipines l’any 2003, la III Assemblea Ecumència Europea de Sibiu (Romania) el 2007 i el Consell Mundial de les Esglésies el 2008, han volgut cridar l’atenció perquè no fos només una jornada, sinó un període de duració, i així ha nascut el “Temps de la Creació”, que ve a ser un mes, fins la festivitat del sant que anomenava els astres “germà sol, germana lluna”. Les diverses diòcesis estan organitzant diverses iniciatives, com les que tenen lloc a la Basílica de la Sagrada Família de

Barcelona. Aquí a Vilafranca farem una pregària el divendres 1 d’octubre a les 19h a l’església de Sant Francesc.

Inscripcions catequesi. Aquesta setmana encara apuntem els nois i noies que no ho hagin fet: per a la catequesi de Primera Comunió, a partir de 3r de Primària; per a la Postcomunió i per al Divercat, els nois i noies que ja han fet la Primera Comunió; i per a la preparació de la Confirmació, a partir de 3r d’ESO.

Eutanàsia i testament vital. Amb motiu de la recent llei de despenalització de l’eutanàsia, els bisbes de la Tarraconense volen sensibilitzar els fidels sobre el valor de la vida i la necessitat de protegir-la. Però això han engegat una campanya per informar i també per difondre el Testament Vital promogut des de l’Església. S’han editat uns díptics informatius. Properament es convocarà una conferència formativa sobre el tema.

Loteria de Nadal. Estan a la venda participacions del número 92.899, promogudes per la comissió Santa Maria 2020 i destinades a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € al despatx parroquial, a les sagristies de les esglésies i en diversos establiments.

Full parroquial per correu electrònic. Tots aquells que ho desitgeu podeu rebre aquest full informatiu parroquial cada setmana per correu electrònic. Els interessats només ens heu de donar la vostra adreça electrònica.

Recuperem els cantorals. Tornem a utilitzar-los per seguir la lletra dels cants a les nostres celebracions. Tanmateix, seguirant estant també “penjades” al web de les parròquies de Vilafranca per seguir-la des del telèfon mòbil.

Capella de la Mare de Déu de Fàtima. Amb molt de goig anunciem la reobertura d’aquest centre de culte del barri del Poblenou, després d’un any i mig de tancament. El nou horari de misses serà els diumenges a les 20h. Per tant, a partir del mes d’octubre, els diumenges i festes de precepte la missa vespertina no se celebrarà a la basílica de Santa Maria sinó a la capella de la Mare de Déu de Fàtima.

Festa de Sant Francesc d’Assís. Dilluns 4 d’octubre. Celebrarem la missa a l’església de Sant Francesc a les 20h (aquest dia no hi ha missa funeral a Santa Maria). A partir d’aquest dia, reprenem les misses dels divendres a les 10:30h.

Romeria de les parròquies de Vilafranca a Montserrat. Estem preparant ja amb il·lusió l’edició nº 95, que tindrà lloc els dies del 15 al 18 d’octubre. L’any passat, en plena segona onada de la pandèmia, vam celebrar una Romeria de mínims, sense gairebé cap acte, només la missa dels romeus el dissabte al matí i la participació en la litúrgia monàstica a la basílica. Tot i així, van ser moltes les famílies que van pujar a Montserrat per, com a mínim, poder gaudir d’un cap de setmana de convivència i pregària als peus de la Moreneta. Aquest any, malauradament, encara no serà totalment normal. És per això que hem revisat els actes, de manera que en podrem celebrar alguns, però no pas altres que esdevindrien poc adients per la gran concentració de persones sense distàncies. Així, la majoria d’actes seran a l’interior de la basílica i queden suspes

Diumenge 19. Diumenge XXV del temps de durant l’any. Es reprèn la missa a les 9h a la capella del col·legi Sant Ramon.

Dilluns 20. St.Andreu Kim Taegon i màrtirs de Corea.

Dimarts 21. Sant Mateu, apòstol i evangelista. A les 20:45h a la basílica, reunió de pares/mares dels infants del 2n curs de catequesi.

Dimecres 22. A les 21h, reunió de la comissió d’economia.

Dijous 23. Sant Pius de Pietrelcina, prevere. Santa Tecla, verge i màrtir. A les 21h, reunió de l’equip de la pastoral de joves.

Divendres 24. Mare de Déu de la Mercè, patrona de la Provínica Eclesiàstica de Barcelona (Barcelona, Terrassa i Sant Feliu de Llobregat). A les 19h a la basílica de la Mare de Déu de la Mercè, admissió a ordes del seminarista Manolo Rodríguez.

Diumenge 26. Diumenge XXVI del temps de durant l’any.

os o traslladats els que es feien a l’exterior. La majoria de romeus heu fet ja la vostra reserva; aquells que hi estigueu interessats, demaneu informació, perquè hi ha algunes cel·les disponibles.