12 de desembre de 2021

Les obres de la teulada de la basílica

Les obres de la de la basílica de Santa Maria avancen a bon ritme, i acabaran durant els primers mesos de l’any 2022. És un èxit haver pogut completar la part central de la rehabilitació d’aquest edifici emblemàtic, que s’ha pogut realitzar gràcies principalment als fons Feder als quals vam accedir, així com també altres subvencions, aportacions, fons propis, campanyes… Cal tenir present que quedarà una part per pagar, i també que en un futur esperem no molt llunyà caldrà continuar les obres amb la restauració de la façana nord, absis, interiors, etc. Per això continuem amb les campanyes de recaptació, ara especialment la loteria i els calendaris amb fotos de la basílica; però també els imants, les postals, les teules, i altres accions que portem a terme gràcies a la gran tasca de la Comissió Santa Maria 2020, que agraïm de tot cor. A més a més, el proper dissabte 18 de desembre a les 12h s’inaugurarà i beneirà el nou vitrall disssenyat per Fèlix Plantalech i sufragat per Serveis Mèdics Penedès. L’acte inclourà un breu concert de gralla i orgue a càrrec de Jonatan Carbó i Jordi Mestres. Entrada gratuïta però amb invitació, que es pot demanar a Serveis Mèdics Penedès o a la sagristia de Santa Maria a partir del dimarts.

Pessebres a les esglésies. Un any més, l’Associació de Pessebristes de Vilafranca realitza un pessebre a la basílica de Santa Maria, a la capella del Baptisteri. S’inaugurarà el diumenge 12 de desembre al final de la missa de 12h. Com a novetat, enguany també ofereixen un pessebre a l’església de Sant Francesc, amb la particularitat que serà permanent, precisament a l’església dedicada a l’autor del primer pessebre. S’inaugurarà el divendres 17 de desembre al final de la missa de les 10:30h. Recordem també que a la parròquia de la Santíssima Trinitat també hi ha un pessebre realitzat per Miquel Sanahuja. Gràcies a tots.

Cant de les antífones de la O. Reprenem també aquesta tradició de les fèries privilegiades d’Advent (del 17 al 23 de desembre), organitzades per la Schola Cantorum de Vilafranca. Cada dia a Santa Maria durant la pregària de Vespres a les 20:30 després de la missa. Excepte diumenge 19, que es cantaran al final de la missa de les 12h.

Celebracions penitencials. Aquest any reprenem els horaris habituals de les celebracions comunitàries amb absolució individual del sagrament del Perdó preparatòries de Nadal: dilluns 20 de desembre a les 19h a Sant Francesc i a les 21h a Santa Maria; dimarts 21 de desembre a les 20h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat.

Església de Sant Francesc. Durant les festes de Nadal (del 23 de desembre al 9 de gener) no se celebrarà la missa dels divendres a les 10:30h. La reprendrem el 14 de gener.

Missa del Gall. Amb molt de goig comuniquem que enguany tornarem a celebrar la missa de la mitjanit de Nadal, el 24 de desembre a les 12h de la nit a la basílica.

Capella de la Mare de Déu de Fàtima. El dia de Nadal (25 de desembre) i el dia de Cap d’any (1 de gemer) no se celebrarà missa a la capella de la Mare de Déu de Fàtima perquè són dissabtes i la missa del vespre, per tant, és de vigília del diumenge; se celebrarà doncs a Santa Maria com tots els dissabtes. A la capella de la Mare de Déu de Fàtima la missa serà el diumenge 26 de desembre i el diumenge 2 de gener; i també el dijous 6 de gener (Epifania del Senyor), sempre a les 20h.

Capelles de la Sagrada Família. Aquest any, en coincidir la festa de la Sagrada Família amb Sant Esteve, les exposarem a la basílica el diumenge 2 de gener. Les podeu portar a partir del 27 de desembre a la sagristia.

Celebració de les noces d’argent i d’or. Pel mateix motiu, traslladem també aquesta festa una setmana. Per tant, convoquem els matrimonis que celebren 25 o 50 anys de casats a la missa de les 12h. del diumenge 2 de gener. Podeu comunicar-ho al despatx parroquial o a la sagristia.

Tradicional concert d’orgue de Sant Esteve. Diumenge 26 de desembre de 2021, a les 12:45 h a la basílica de Santa Maria. A càrrec de Berenguer Montserrat, organista de les parròquies de Vilafranca. Entrada gratuïta amb aportació lliure a la sortida.

Vetlla de pregària de Cap d’any. Divendres 31 de desembre a les 22:30 h a la capella del Santíssim de Santa Maria. Tot seguit, celebrarem junts les campanades a la sala Mn. Vinyeta.

Paraula i Vida 2022. Tenim a disposició aquest llibret amb l’evangeli de cada dia de l’any amb un breu comentari. Una bona eina per a la reflexió i pregària personal. El podeu adquirir al preu de 3 €, en català o en castellà, al despatx parroquial o a les sagristies de les diferents esglésies.

Diumenge 12. Diumenge III d’Advent. Al final de la missa de 12h, inauguració i benedicció del pessebre de Sta. Maria.

Dilluns 13. Santa Llúcia, verge i màrtir.

Dimarts 14. Sant Joan de la Creu, prevere i doctor de l’Església. A les 18:30h, grup d’estudi d’evangeli. A les 20:30h, reunió de la comissió Santa Maria 2020.

Dijous 16. Sant Josep Manyanet, prevere. Felicitem de tot cor la comunitat religiosa i educativa del col·legi St. Ramon.

Divendres 17. Comencen les fèries privilegiades d’Advent. Cada dia, fins el 23, cant de les antífones de la O (vegeu notícia). Al final de la missa de les 10:30h, inauguració del pessebre de l’església de Sant Francesc.

Dissabte 18. A les 12h, inauguració del nou vitrall de la basílica (vegeu davantal). Festa de Nadal del GEP i de l’agrupament escolta.

Diumenge 19. Diumenge IV d’Advent. Col·lecta a favor de Càritas diocesana a totes les misses.