Cinquantè aniversari de l’inici del Concili Vaticà II  (5)

El proper 11 d’octubre farà 50 anys que s’inicià el Concili Vaticà II, que convocà el Papa Joan XXIII. Per aquest motiu, ens va semblar oportú llegir, els dies de la Novena a Sant Fèlix, alguns fragments de dos dels principals documents conciliars.

Tot seguit podeu llegir el corresponent al cinquè dia.

De la Constitució pastoral de l’Església en el món contemporani, del Concili Vaticà II:

«El Concili inculca el respecte a l’home, de manera que cadascú consideri el proïsme, sense exceptuar ningú, com un altre jo, i tingui en compte sobretot la seva vida i els mitjans necessaris per a viure-la dignament, sense imitar aquell ric que no es va preocupar gens del pobre Llàtzer.

Sobretot als nostres dies és urgent l’obligació que esdevinguem absolutament nosaltres mateixos proïsme de qualsevol home i el servim activament quan ens surt a l’encontre, tant si es tracta d’un ancià abandonat de tothom, com d’un treballador estranger menyspreat injustament, com d’un exiliat, com d’un infant nascut d’una unió il·legítima, com d’un afamat que interpel·la la nostra consciència recordant-nos la veu del Senyor: “Tot allò que fèieu a un d’aquests germans meus tan petits, a mi m’ho fèieu”.

Per tant, tot allò que s’oposa a la vida mateixa, com qualsevol mena d’homicidi, els genocidis, els avortaments, l’eutanàsia o el mateix suïcidi voluntari; tot allò que viola la integritat de la persona humana, com les mutilacions, les tortures corporals o mentals; tot allò que ofèn la dignitat humana, com les condicions infrahumanes de vida i les ignominioses condicions de treball, amb les quals els obrers són tractats com a simples instruments de guany, no pas com a persones lliures i responsables: totes aquestes coses i altres de semblants són certament infamants; mentre corrompen la civilització humana, envileixen més els qui així es comporten que no pas els qui sofreixen la injustícia, i són totalment contraris a l’honor del Creador».

Els qui el seu germà compadeixen

compadits seràn ells també.

Benaurats seran i hereus d’un cel etern.

Benaurats seran prop de Déu.

ANY DE LA FE

El Papa Benet XVI ha convocat un ANY DE LA FE que començarà el proper 11 d’octubre, en el cinquantè aniversari de l’obertura del concili Vaticà II, i acabarà en la solemnitat de Jesucrist, rei de l’univers, el 24 de novembre de 2013. En la data d’11 d’octubre de 2012 se celebraran també els 20 anys de la publicació del Catecisme de l’Església catòlica promulgat pel Papa Joan Pau II, amb la intenció de mostrar a tots els fidels la força i la bellesa de la fe.

En la Carta apostòlica que el Papa ha escrit per aquesta ocasió hi podem llegir: «Desitgem que aquest Any susciti en tot creient l’aspiració a confessar la fe amb plenitud i convicció renovada, amb confiança i esperança. Serà també una ocasió propícia per a intensificar la celebració de la fe en la litúrgia, i de manera particular en l’eucaristia, que és “el cim al qual tendeix l’actuació de l’Església i alhora la font d’on brolla tota la seva força”. Al mateix temps, esperem que el testimoniatge de vida dels creients sigui cada vegada més creïble. Redescobrir els continguts de la fe professada, celebrada, viscuda i resada, i reflexionar sobre el  mateix acte amb què es creu, és un compromís que tot creient ha de fer seu, sobretot en aquest Any».

En les eucaristies del proper diumenge dia 14 farem un esment especial a l’inici d’aquest Any de la fe, així com al Sínode dels Bisbes que aquest diumenge dia 7 s’inaugura a Roma i al cinquantè aniversari de l’inici del Concili Vaticà II.

Divendres dia 12 : Festa de la Mare de Déu del Pilar

És la festa titular de la Residència Mare Maria Ràfols (Molí d’en Rovira). S’hi celebrarà l’Eucaristia a 2/4 d’11 del matí. També hi haurà Missa a ¼ de 9 a la Parròquia de la Stma. Trinitat, a 2/4 de 7 de la tarda al Monestir del Carme i a les 8 del vespre a la Basílica de Santa Maria.

Catequesi de Confirmació

Per a nois i noies que fan 3r. d’ESO o més.

Inscripcions: dilluns, dimecres i divendres, de 7 a 9 del vespre, en el despatx parroquial, fins el dia 18 d’octubre.

GEP. Esplai Parroquial :

Inscripcions: Cada dimarts i divendres, de 2/4 de 8 a 9 del vespre, fins el proper dia 9 d’octubre, a Can Trabal.