CAMPANYA NADAL 2012

Estem veient al nostre voltant com la situació de moltes famílies s’està tornant insostenible. La manca de feina, els preus desorbitats d’hipoteques, préstecs i lloguers, la tensió personal i familiar de no veure sortida ni futur, la dificultat per cobrir les necessitats bàsiques (aliments, habitatge, roba, atenció mèdica) fa que moltes persones, també a Vilafranca, ho estiguin passant molt malament.

Som en un moment especialment difícil per a moltes persones i famílies. Cada vegada més, truquen a Càritas demanant orientació i ajuda. De gener a agost d’enguany Càritas ha atès 2.986 persones entre Vilafranca i la Comarca amb la necessitat concreta de suport d’aliments. Des del Centre d’Acollida Abraham destinat a persones sense llar s’han atès 7.366 persones amb estada per sopar i dormir, servei de dutxes, rentar la roba, etc.

És per això que amb motiu de la campanya de Nadal, les parròquies de Vilafranca i de la comarca novament us volem demanar la col·laboració.

Encara que el repartiment d’aliments a les persones de Vilafranca es faci actualment des del “Rebost Solidari”, Càritas Interparroquial continua necessitant-ne  per als projectes destinats a les persones sense llar: Centre d’Acollida Abraham, pisos compartits, transeünts, etc.

En aquest moment, alhora que demanem la vostra col·laboració  mitjançant donatius puntuals, també us volem animar a fer-vos SOCIS de Càritas Interparroquial, comprometent-vos a unes aportacions periòdiques (mensuals, trimestrals, semestrals o anyals). Podeu fer la vostra subscripció per mitjà de les butlletes que trobareu a les esglésies, al despatx parroquial o al despatx de Càritas.

I també demanem la vostra aportació econòmica, responsable i generosa, aquest cap de setmana (dissabte, 15 i diumenge, 16), en la col·lecta extraordinària NADAL 2012 que es farà en totes les misses, a totes les esglésies.

Gràcies per la vostra ajuda; gràcies per la tasca que esteu fent a favor dels més necessitats; gràcies per donar suport als valors que ens ajuden a créixer com a persones sensibles als germans.

Temps d’Advent

Aquest diumenge seguim meditant el ministeri de Joan Baptista. Ell té la missió de preparar el camí a l’arribada del Messies, i convida tots els que li surten al pas a canviar d’actitud: compartir amb qui té menys, ser honrats, fer el bé, practicar la justícia… Valors humans, que ens parlen de realitats divines.

A Joan Baptista, no el preocupa el propi prestigi, ni la fama, sinó l’estricta voluntat de Déu, el pla salvífic per a la Humanitat. El baptisme de Joan és de penediment, de conversió, d’invitació a una nova vida, de preparació. Però el baptisme que portarà Jesús serà vida, acció de l’Esperit Sant, foc transformador de les consciències i de les persones.

La litúrgia d’aquest diumenge ens convida a estar expectants, esperançats que és possible una nova realitat, la que va inaugurar Jesús, i això és el que celebrem cada any per Nadal.

Celebracions comunitàries del sagrament de la Penitència

Dilluns dia 17 de desembre, a les 7 de la tarda, a l’església de sant Francesc i a les 9 del vespre, a la basílica de santa Maria.

Dimarts dia 18, a les 8 del vespre, a l’església de la Mare de Déu de Montserrat.

Celebracions de Nadal a la Catequesi : Dilluns dia 17, primer curs. Dimarts dia 18, segon curs. A 2/4 de 6 de la tarda. Dimecres dia 19, catequistes. A les 8 del vespre.

Curs bíblic : Dimarts dia 18, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria. Tema: 2Co 9, 1-5.

Pastoral de la salut : Divendres dia 21, a 2/4 de 12 del migdia, celebració de l’Eucaristia al Centre de dia Sant Francesc. Dissabte dia 22, a la mateixa hora, al Centre Ricard Fortuny.

Exposició de Pessebres

Capella dels Dolors

del 2 de desembre al 13 de gener

Dies feiners, de 17,30 a 20,00 h. (fins a Reis)

Dissabtes i festius, de 12,00 a 14,00 i de 18,00 a 21,00 h.

No deixeu de visitar-la!