ANUNCI DE LES FESTES DE L’ANY

La glòria del Senyor s’ha manifestat a Betlem i es continuarà manifestant entre nosaltres, fins al dia del seu retorn gloriós.

Per això, així com ens hem alegrat en aquestes festes del Nadal de nostre Senyor Jesucrist, ens alegrarem també en la gran celebració pasqual de la Resurrecció del nostre Salvador.

Així, doncs, tinguem present que aquest any l’exercitació de la Quaresma que ens prepara per a les festes pasquals començarà el dia 13 de febrer, Dimecres de Cendra, i del 29 al 31 de març celebrarem amb fe el Tridu Pasqual de la mort, sepultura i resurrecció del Senyor Jesús.

EL DIA 31 DE MARÇ SERÀ LA PASQUA, la festa més gran de l’any.

I al cap de cinquanta dies, com a culminació de la cinquantena pasqual, el diumenge 19 de maig celebrarem la solemnitat de la Pentecosta, el do que Jesús ressuscitat fa a la seva Església: el seu Esperit Sant.

Cada diumenge ens reunirem per celebrar l’Eucaristia, commemorant la resurrecció del Senyor, i venerarem també la memòria de la Mare de Déu en les seves festes, i la de tants germans sants i santes que ens acompanyen en el nostre camí.

Fins el diumenge 24 de novembre –festivitat de Crist Rei- continuarem celebrant L’ANY DE LA FE, que començà l’11 d’octubre de 2012, convocat pel papa Benet XVI a través de la Carta apostòlica Porta Fidei (La porta de la la fe). Aquest “Any” és una oportunitat per descobrir la joia de la fe, l’alegria de creure , i l’entusiasme de comunicar-la.

Tots els dies són sants i bons per als qui estan en gràcia de Déu.

I ja al final de l’any, el dia 1 de desembre, iniciarem un nou any litúrgic amb la celebració del diumenge primer de l’Advent de nostre Senyor Jesucrist.

A ell tot honor i tota glòria pels segles dels segles. Amén.

Setmana de pregària per la unitat dels cristians : Com cada any l’estem celebrant del 18 al 25 de gener. El lema d’enguany és: “QUÈ ESPERA EL SENYOR DE NOSALTRES”(Mi 6,6-8).

L’enèrgica crida de Miquees a favor de la justicia i la pau se centra en els capítols 6 i 7, triats en bona part com a tema d’aquesta Setmana de Pregària per la unitat dels cristians. Miquees situa la justícia i la pau en la història de les relacions entre Déu i la humanitat per insistir en la necessitat d’una forta referència ètica. I recorda al poble que Déu l’ha alliberat de l’esclavitud d’Egipte i mitjançant l’aliança l’ha cridat a viure en una societat edificada sobre la dignitat, l’equitat i la justícia. No és separable la fe en Déu, per tant, de la santedat personal i de la recerca de la justícia social.

Preguem per aquesta intenció en les Eucaristies de cada dia, i  fem-ho principalment en les d’aquest cap de setmana (dissabte, 19 i diumenge, 20).

Jornades de Formació per a Catequistes : La segona sessió serà dilluns dia 21 de gener, de 2/4 de 9 a 10 del vespre, a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta. Tema: “Catequesi i nova evangelització” per Mn. Miquel Raventós.

Hospitalitat de Lourdes : La Delegació de l’Hospitalitat organitza un viatge al Santuari de Lourdes, els dies 10, 11 i 12 de febrer, per assistir als actes que se celebren el dia de la Mare de Déu.

Per informació: a la rectoria de Santa Maria, dimecres dia 23, de 2/4 de 8 a 2/4 de 9 del vespre. O al telèfon 619856555 (Fina).

ANY DE LA FE

“Vine i veuràs”

La propera trobada serà dijous, dia 24 de gener, de 9 a 10 del vespre, a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta.

Pot ser una oportunitat per descobrir la joia de la fe i l’alegria de creure.

Pastoral de la salut : El proper dissabte dia 26, a 2/4 de 12, celebració de l’Eucaristia en el Centre Ricard Fortuny.

Aplec de sant Pau  :  Diumenge 27 de gener de 2013.

A les 11 : repic de campanes i Eucaristia;

A partir de les 12 : festa popular.