MN. IGNASI MORA i TERRATS

El proppassat dia 1 de gener, morí sobtadament a Barcelona Mn. Ignasi Mora i Terrats, que fou durant 17 anys rector de la Parròquia de Santa Maria de Vilafranca. Les seves exèquies es celebraren el dia 3 a la Basílica de Santa Maria del Mar, d’on era rector actualment.

Els preveres i un bon nombre de feligresos de les nostres parròquies de Vilafranca del Penedès assistírem a la missa exequial, que va presidir el Sr. Arquebisbe de Barcelona, Cardenal Lluís Martinez Sistach.

Dimarts passat, dia 8 de gener, el vàrem tenir especialment present en l’Eucaristia exequial celebrada a la nostra Basílica.

El recordarem amb afecte i gratitud pel seu treball pastoral entre nosaltres, per la seva entrega i per l’entusiasme demostrat en tot el que va dur a terme durant els anys que estigué a la nostra Vila.

Que descansi en pau!

I, a tall d’homenatge, transcrivim un fragment de l’homilia que va predicar aquest Nadal, a Santa Maria del Mar:

«Heus ací una notícia breu, curta en publicitat, i que no és notícia en els diaris, però que  molts sí que la sabem i en fem notícia en el nostre cor humà. AVUI ÉS NADAL; i aquesta notícia mai no apaga la seva claror enmig de la humanitat. Déu ve a visitar-nos i vol fer clara aquesta nit d’avui.

Per molt preocupats que estiguem i per gris que esdevingui la nostra vida o el panorama social i eclesial dels nostres dies, és bo que ens deixem contagiar per la joia i la claror d’aquesta nit de Nadal.

Nadal és la contemplació d’un Déu que ens diu:”Cal néixer de nou”. Jesús ha vingut al món perquè nosaltres esdevinguem “homes i dones nous”. Déu s’ha fet home perquè nosaltres esdevinguem “fills de Déu”.

Avui ens ha nascut un Salvador. Avui brilla de nou aquesta llum que fa clares les nostres nits d’hivern i les nostres foscors de desencís. Avui, cada persona humana, també la del món occidental, rep la mirada d’un Déu que li diu:”Jo, avui, vull fer clara la teva nit, i et miro de nou en aquest Nadal. A la nostra capacitat de tendresa i a la nostra tossuderia de ser “rabadans girats d’esquena”, Jesús ens diu: “Mira les estrelles en la teva nit de Nadal. Aquella que quasi no compta en el cel i apareix com estrella nova: Aquella és la meva estrella; és l’Estel de Nadal».

Festa del Baptisme de Jesús : La celebrem aquest diumenge. La litúrgia dóna avui un salt en el temps –de la infància a l’edat adulta- i ens presenta el Baptisme de Jesús, un fet on arriba a la plenitud l’epifania, o manifestació del Messies: «Una veu deia des del cel: “Aquest és el meu Fill, el meu estimat, en qui m’he complagut”».

Jornades de Formació per a Catequistes : Dilluns dia 14 de gener, de 2/4 de 9 a 10 del vespre, a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta. Tema: “L’Evangeli de Lluc, la Bona Nova d’un Déu compassiu i defensor dels pobres” per Mn. Miquel Àlvarez. I dilluns dia 21, a la mateixa hora i en el mateix lloc: “Catequesi i nova evangelització” per Mn. Miquel Raventós.

Curs bíblic : El proper dimarts dia 15 de gener, a la rectoria, a ¾ de 7 de la tarda. Tema: 2 Co 9,6-15.

Setmana de pregària per la unitat dels cristians: Com cada any la celebrarem del 18 al 25 de gener. El lema d’enguany és: “QUÈ ESPERA EL SENYOR DE NOSALTRES” (Mi 6,6-8).

Pregarem per aquesta intenció en les Eucaristies de cada dia, principalment en les del cap de setmana (dissabte, 19 i diumenge, 20).

Benedicció d’animals, amb motiu de la festa de sant Antoni Abat : El proper diumenge dia 20, a ¾ d’1 del migdia, davant l’església de sant Francesc.

ANY DE LA FE

L’Any de la Fe ha estat convocat pel papa Benet XVI. En parlar per primera ocasió d’aquest seu propòsit, en deia la finalitat: «Per donar un renovat impuls a la missió de tota l’Església de conduir tots els homes fora del desert –on sovint es troben- vers el lloc de la vida, vers l’amistat amb Crist que ens dóna la seva vida en plenitud»

Cada diòcesi, a més de les que es proposen en l’àmbit de l’Església universal, fa propostes concretes per a viure’l.

Al nostre bisbat de Sant Feliu s’han organitzat unes trobades que porten per títol: VINE I VEURÀS!

Les properes, a Vilafranca seran els dies: 24 de gener, 14 de febrer i 7 de març.  Sempre són en dijous, de 9 a 10 del vespre, a la sala parroquial Mn. Vinyeta.

Són una oportunitat per descobrir la joia de la fe i l’alegria de creure.