20 D’OCTUBRE DE 2013

DOMUND 2013

«FE + CARITAT = MISSIÓ»

Amb motiu de la Jornada del Domund, els Delegats de Missions de Catalunya han escrit el següent:

“Dia del Domund, dia de la propagació de la fe, dia especial arreu del món perquè ressoni a les nostres orelles el clam de Jesús (Mt 16,15): «Aneu per tot el món i prediqueu a tothom la Bona Nova». Enguany se’ns presenta aquesta diada amb el lema « Fe + Caritat = Missió ».

Un encàrrec és una missió a complir, i no s’encomana res a ningú en qui no tinguem confiança i creguem que no ho complirà. Jesús creu en els homes i dones del món i ens encarrega que transmetem la Bona Nova, que ell ens va portar de part del Pare. Però per transmetre la fe hem de viure-la. Tenir fe no és saber un munt de coses de l’Antic i del Nou Testament, com una història. És creure en un Déu Creador, en el seu Fill Jesús, germà nostre en la humanitat, que ens va ensenyar a viure com a germans i creure en la força del seu Esperit, que ens ha d’ajudar a viure el que sabem i creiem.

Aquesta vivència de fe, que hem estat aprofundint durant tot aquest any, no pot realitzar-se i, per tant, no podem complir la missió de Jesús sense afegir-hi la caritat, és a dir, sense estimar. No podem estimar de debò sense veure Jesús en el rostre de l’altre. Practicar la caritat ha de ser una tasca humanitzadora perquè va adreçada a persones amb les seves característiques particulars i possibles mancances humanes i espirituals.

El DOMUND és un bon dia per recordar tots els nostres germans missioners que s’esforcen, en terres llunyanes, per portar a terme la gran missió de Jesús. Porten el pa material i el pa de l’esperit als qui viuen mancats de quasi tot. Creuant la nostra mirada amb la de Jesús, que ens interpel·la, donem-li la resposta amb la nostra pregària, la nostra aportació i el nostre suport per a tots els qui més ho necessiten.

Visquem la fe com cal. Fem-ho, doncs, i que la nostra senyera sigui «Fe + Caritat = Missió». Viure la fe amb caritat, és l’única i autèntica manera de fer-ho i, per tant, és, de totes les maneres de viure, la més bella”.

Diumenge 20 d’octubre: Domund. En coincidir amb la Romeria a Montserrat, a Vilafranca celebrarem aquesta Jornada, el proper diumenge dia 27.

Romeria a Montserrat: Té lloc aquest cap de setmana. Desitgem a tots els romeus una bona estada al Santuari de la Mare de Déu.

Catequesi Parroquial. Curs 2013 – 2014:

Catequesi de CONFIRMACIÓ, destinada a nois i noies que fan 3r d’ESO o més. Inscripcions de l’1 al 24 d’octubre, els dilluns, dimecres i divendres, de 7 a 9 del vespre, en el despatx parroquial.

Missa a l’església de Sant Francesc: Des de la setmana passada, tornem a celebrar la missa a l’església de Sant Francesc. Les celebracions són els DIMARTS i DIVENDRES, a 2/4 d’11 del matí.

XIX Jornades de formació i animació pastoral: Es celebraran aquesta setmana entrant, exactament els dies 21, 22, 23 i 24, amb el títol “CULMINANT L’ANY DE LA FE”.

Horari : de 2/4 de 10 a 11 del vespre. Lloc: Sala parroquial Mn. Vinyeta.

Dilluns, 21: “JO CREC”. Un documental sobre la fe i la conversió. Col·loqui. El presentaran els seus autors, Gemma Bas i Vicenç Vila.

Dimarts, 22: “FE I ESGLÉSIA”. Les reformes del Papa Francesc. A càrrec de Josep M. Benítez, jesuïta, ex-degà d’història de la Universitat Gregoriana de Roma.

Dimecres, 23: “FE I ART”. L’espai de la fe: arquitectura, art i religió. A càrrec d’Eloi Aran, arquitecte i teòleg. Professor a l’Institut de Ciències Religioses.

Dijous, 24: “FE I CIÈNCIA”. Un diàleg possible i fecund. A càrrec d’Albert M. Manich, enginyer i investigador científic del CSIC.

Pastoral de la salut : Celebració de l’Eucaristia al Centre Ricard Fortuny. Dissabte dia 26 d’octubre, a 2/4 de 12 del migdia.