9 DE MARÇ DE 2014

LA JOIA DE L’EVANGELI

Aquest és el títol de l’Exhortació apostòlica escrita recentment pel papa Francesc sobre l’anunci de l’Evangeli en el món actual. Us n’oferim un nou resum en aquest Full informatiu.

EN LA CRISI DEL COMPROMÍS COMUNITARI (64)

El procés de secularització tendeix a reduir la fe i l’Església a l’àmbit del privat i de la intimitat. A més, en negar tota transcendència, ha produït una creixent deformació ètica, un debilitament del sentit del pecat personal i social i un progressiu augment del relativisme, que ocasionen una desorientació generalitzada, especialment en l’etapa de l’adolescència i la joventut, tan vulnerable als canvis (…) L’individualisme postmodern i globalitzat afavoreix un estil de vida que debilita el desenvolupament i l’estabilitat dels vincles entre les persones, i que desnaturalitza els vincles familiars.

El nostre dolor i la nostra vergonya pels pecats d’alguns membres de l’Església, i pels propis, no han de fer oblidar quants cristians donen la vida per amor: ajuden a tanta gent a curar-se o morir en pau en precaris hospitals, o acompanyen persones esclavitzades per diverses addiccions en els llocs més pobres de la terra, o es desgasten en l’educació de nens i joves, o cuiden ancians abandonats per tots, o tracten de comunicar valors en ambients hostils, o es lliuren de moltes altres maneres que mostren aquest immens amor a la humanitat que ens ha inspirat el Déu fet home.

La mundanitat espiritual, que s’amaga darrere aparences de religiositat i fins i tot d’amor a l’Església, és buscar, en lloc de la glòria del Senyor, la glòria humana i el benestar personal.

——————————————————————————————————————-

Diumenge I de Quaresma

La paraula de Déu ens posa davant les opcions que hem de fer. Tothom ha de decidir i s’ha d’enfrontar amb el mal. No el sabem explicar, el mal, però és present en el món i ens sedueix amb propostes falagueres i falses. L’home Jesús també ha d’escollir el camí a seguir i sent en el seu interior la seducció de possibles camins alternatius. La temptació sol estar relacionada amb el projecte de vida de cadascú.

Viacrucis quaresmal: El farem cada diumenge, en una església diferent. Aquest primer diumenge serà a Santa Maria, a les 6 de la tarda. Diumenge que ve a la Parròquia de la Santíssima Trinitat.

Horari de confessions: Us recordem que, sempre que no hi hagi una causa que ho impedeixi, els dissabtes, de 7 a ¾ de 8 del vespre, atendrem les persones que vulguin celebrar el sagrament del Perdó. La Quaresma és un bon temps per a fer-ho.

Laudes i Vespres: Durant la Quaresma, de dilluns a dissabte farem la pregària de Laudes juntament amb la missa, a la Parròquia de la Santíssima Trinitat. I de dimarts a divendres, resarem Vespres juntament amb la missa, a la Basílica de Santa Maria.

WEB de les Parròquies de Vilafranca : Hi trobareu diverses informacions parroquials.  www.parroquiesdevilafranca.org

ATENCIÓ: Amb motiu d’una Trobada de Rectors de Santuaris de Catalunya i les Illes a la Basílica de Santa Maria, aquesta setmana la missa exequial no la celebrarem dilluns, sinó dimarts. Dilluns a les 7 de la tarda, els components de l’esmentada Trobada, hi celebraran l’Eucaristia, juntament amb la pregària de Vespres.