30 DE MARÇ DE 2014

LA JOIA DE L’EVANGELI

Aquest és el títol de  l’Exhortació apostòlica escrita recentment pel papa Francesc sobre l’anunci de l’Evangeli en el món actual. Us en continuem oferint un resum.

LA DIMENSIÓ SOCIAL DE L’EVANGELITZACIÓ (2)

La sola raó és suficient per reconèixer el valor inviolable de qualsevol vida humana, però si a més la mirem des de la fe, “tota violació de la dignitat personal de l’ésser humà crida venjança davant de Déu i es configura com a ofensa al Creador de l’home”.

Precisament perquè és una qüestió que toca la coherència interna del nostre missatge sobre el valor de la persona humana, no s’ha d’esperar que l’Església canviï la seva postura sobre aquesta qüestió. Vull ser completament honest sobre això. Aquest no és un assumpte subjecte a suposades reformes o modernitzacions. No és progressista pretendre resoldre els problemes eliminant una vida humana. Però també és veritat que hem fet poc per acompanyar adequadament les dones que es troben en situacions molt dures, on l’avortament se’ls presenta com una ràpida solució a les seves profundes angoixes, particularment quan la vida que creix en elles ha sorgit com a producte d’una violació o en un context d’extrema pobresa. Qui pot deixar de comprendre aquestes situacions de tant dolor?

L’Església no pretén aturar l’admirable progrés de les ciències. Al contrari, s’alegra i fins i tot gaudeix reconeixent l’enorme potencial que Déu ha donat a la ment humana (…)

———————————————————————————————————————

Diumenge IV de Quaresma

La litúrgia de la paraula gira al voltant de la llum i de la capacitat de veure el món i les persones tal com Déu les veu. I té el punt culminant en la revelació de Jesús («Jo sóc la llum del món»; «sóc jo, que parlo amb tu») i en la decidida professió de fe del qui ha estat il·luminat per Crist («Hi crec, Senyor»). La bellíssima i profunda narració evangèlica suggereix el camí de descoberta de la fe i de la iniciació cristiana, que condueix a ser una persona nova a imatge de l’home nou que és Jesucrist.

Viacrucis quaresmal: Aquest diumenge serà a l’església de sant Francesc, a les 6 de la tarda. El diumenge dia 6 d’abril, a l’església de la Mare de Déu de Montserrat.

Curs bíblic: El proper dimarts dia 1 d’abril, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria. Tema: Gn 4,1-8.

Grup de Litúrgia: Dimecres dia 2, a les 6 de la tarda, reunió per acabar de preparar les celebracions de Setmana Santa i Pasqua.

Consell pastoral parroquial: Reunió dijous dia 3, a les 9 del vespre, a la sala del Consell.

Pastoral de Joves: El proper cap de setmana (5 i 6 d’abril), SORTIDA CONJUNTA de tots els membres de l’Esplai parroquial, el GEP, a la Casa de colònies de Penyafort. Aquest dissabte no hi haurà Missa familiar.

Sortida Parroquial de l’1 de maig: Aquest any tenim previst visitar Girona, Banyoles i Besalú. Reserveu-vos aquesta data.

WEB: www.parroquiesdevilafranca.org