23 DE MARÇ DE 2014

LA JOIA DE L’EVANGELI

Aquest és el títol de l’Exhortació apostòlica escrita recentment pel papa Francesc sobre l’anunci de l’Evangeli en el món actual. Us en continuem oferint un resum.

LA DIMENSIÓ SOCIAL DE L’EVANGELITZACIÓ (2)

Demano a Déu que creixi el nombre de polítics capaços d’entrar en un autèntic diàleg que s’orienti eficaçment a curar les arrels profundes i no l’aparença dels mals del nostre món! La política, tan denigrada, és una altíssima vocació, és una de les formes més precioses de la caritat, perquè busca el bé comú (…) Prego al Senyor que ens regali més polítics que pateixin de veritat per la societat, el poble, la vida dels pobres!

Entre els febles que l’Església vol cuidar amb predilecció, hi ha els nens per néixer, que són els més indefensos i innocents de tots, als qui avui es vol negar la seva dignitat humana en ordre a fer amb ells el que es vulgui, llevant-los la vida i promovent legislacions perquè ningú no pugui impedir-ho. Sovint, per ridiculitzar alegrement la defensa que l’Església fa de les seves vides, es procura presentar la seva postura com una cosa ideològica, obscurantista i conservadora. No obstant això, aquesta defensa de la vida per néixer està íntimament lligada a la defensa de qualsevol dret humà. Suposa la convicció que un ésser humà és sempre sagrat i inviolable, en qualsevol situació i en cada etapa del seu desenvolupament. És un fi en si mateix i mai un mitjà per resoldre altres dificultats. Si aquesta convicció cau, no queden fonaments sòlids i permanents per defensar els drets humans, que sempre estarien sotmesos a conveniències circumstancials dels poderosos de torn.

——————————————————————————————————————–

Diumenge III de Quaresma

Comencem la lectura dels evangelis de Joan propis de la segona part de la Quaresma d’aquest any. Tenen un fort contingut baptismal i l’objectiu de preparar la recepció o la renovació d’aquest sagrament durant la Vetlla pasqual. La set, la recerca de l’aigua i la necessitat de beure, ens parlen del desig de vida en plenitud que hi ha en el cor humà. Un desig que no es pot ni s’ha d’apagar. S’ha de trobar «l’aigua viva» que pot assaciar aquesta set i omplir de sentit la vida.

Viacrucis quaresmal: Aquest diumenge serà a la capella de la Mare de Déu de Fàtima, a les 6 de la tarda. El diumenge dia 30, a l’església de sant Francesc.

Dia del Seminari: El celebrem aquest diumenge, amb el lema: L’alegria d’anunciar l’Evangeli. En totes les misses pregarem per les vocacions i podrem lliurar el nostre donatiu a favor del Seminari.

Pastoral de la salut: Dimarts dia 25, a ¾ de 7 de la tarda: reunió del voluntariat. Dissabte dia 29, a 2/4 de 12 del migdia: Eucaristia al Centre sanitari Ricard Fortuny.

Pastoral de Joves: Divendres dia 28, a les 10 de la nit, al Monestir del Carme: PREGÀRIA JOVE DE QUARESMA. Cap de setmana (dies 29 i 30), a la Casa de Colònies de Penyafort: TROBADA DE JOVES DE CONFIRMACIÓ I D’INICIACIÓ.

Sortida Parroquial de l’1 de maig: Aquest any tenim previst visitar Girona, Banyoles i Besalú. Reserveu-vos aquesta data.

WEB: www.parroquiesdevilafranca.org

Hi trobareu diverses informacions.