DE L’ANY SANT DE LA MISERICÒRDIA

21 DE FEBRER DE 2016

La transfiguració de Jesús és una manifestació de la seva divinitat, però també és un anunci de la transformació que experimentarà el nostre ésser, quan siguem configurats a ell.

La transfiguració, finalment, conté una crida de Déu. La mateixa veu divina que va prometre a Abraham donar un país a la seva descendència, ara parla enmig del núvol i emet un missatge clar: «Aquest és el meu Fill, el meu elegit; escolteu-lo». I els deixebles es troben amb Jesús tot sol. Han desaparegut Moisès i Elies, puntals fins aquell moment de la seva fe jueva.

En aquest temps de renovació quaresmal, prenguem consciència, doncs, que si seguim Jesús no ens cal res més.

Preguem amb l’evangeli: Senyor Jesús, de vegades caiem en la temptació de pensar que et coneixem i que ja no ens pots sorprendre.

I comencem a pensar si no seria possible, fins i tot raonable i convenient arribar a una mena de compromís: nosaltres preguem, ens declarem cristians i fem alguna cosa pels altres, i tu no et poses en les parcel·les de la nostra vida, que volem portar a la nostra manera.

Per això et demanem el do de la transfiguració. Que, al bell mig de la rutina que sempre ens assetja, trasllueixi la glòria del teu ésser més profund.

Que aprenguem a veure en les coses de cada dia la teva presència, silenciosa però real, el teu segell en cada ésser humà, la teva fesomia en els pobres i petits, la teva bellesa amagada en tots els éssers que han estat creats per voluntat teva.

I que tot el que ens distreu o fa ombra a la teva contemplació, ho tinguem pel que realment és: una nosa.

——————————————————————————————–

El Viacrucis: pregària quaresmal: Aquesta setmana la pregària del Viacrucis serà a la parròquia de la Stma. Trinitat. A les 6 de la tarda.

Conferència quaresmal : “TORNAR AL JESÚS DE L’EVANGELI”

a càrrec del P. Xavier Alegre, jesuïta. Dilluns, dia 22 de febrer, de 9 a 2/4 d’11 de la nit, a la sala Mn. Vinyeta. Ho organitzen els Grups de diàleg.

Pastoral de la salut :

• Reunió del Voluntariat: Dimarts 23 de febrer, de ¾ de 7 a 8 del vespre.
  • Eucaristia al Centre sanitari Ricard Fortuny: Dissabte 27 de febrer, a 2/4 de 12 del migdia.

Exposició i venda de quadres a benefici de Càritas interparroquial

De l’11 de febrer al 5 de març, a la sala d’actes de l’Escorxador. Són del pintor Joan Farriol, i donats per la seva vídua, Sra. Carme Serraïma.

Concert a benefici de les obres de restauració de Santa Maria: Se celebrarà el divendres 18 de març, a les 9 del vespre. L’obra que s’interpretarà serà l’Stabat Mater, una seqüència gregoriana del segle XIII, que relata els sofriments de la Verge Maria en veure el seu fill crucificat. La versió que s’oferirà és la del compositor gal·lès Karl Jenkins. L’obra combina fragments íntims amb altres de gran sonoritat, combinant el cor i l’orquestra. El concert anirà a càrrec de la Coral Sant Esteve, el Cor Jove d’Olesa de Montserrat, la Jove Orquestra del Montserratí i una contralt solista. Serà un bon pòrtic a la Setmana Santa. Les entrades costaran 15,00 €, i ja es poden adquirir en els llocs habituals. També es pot fer una aportació “fila 0”.

Pàgina WEB: www.parroquiesdevilafranca.org. Consulteu-la!