DIUMENGE XXVI DE DURANT L’ANY

25 DE SETEMBRE DE 2016

Com dèiem en el Full de la setmana passada, setmanalment publicarem les reflexions que vàrem llegir cadascun dels dies de la Novena, totes elles tretes d’escrits d’aquest gran bisbe penedesenc, que va néixer a les Cabanyes l’any 1846, visqué  a Vilafranca del Penedès i morí el 1916, essent Bisbe de Vic: JOSEP TORRAS I BAGES.

LA PAU

“La doctrina de la pau és la doctrina evangèlica, i la Iglésia l’ha de recordar i treballar perquè s’infiltri en els homes i s’estengui, com una atmosfera que respiri tot el món civilitzat.

Mai com avui, caríssims, els homes havien predicat la pau, ni s’havien reunit tantes conferències, ni s’havien escrit tants volums, per acabar amb la guerra, per a mitigar les revolucions, per arribar a la concòrdia. És una de les més grans humiliacions de la paraula humana, perquè guerres i revolucions tan fortes com les modernes, matances tan extraordinàries com les dels nostres dies, poques vegades s’havien vist en la història tan vella del món, com en aquests temps de la diplomàcia de la pau.

I així continuarà mentre no se satisfaci la fam dels homes; a casa sense pa tot són raons, diu un refrà que sol haver-hi en totes les llengües; i mentre hi hagi fam, mentre els homes no estiguin satisfets, les raons, les lluites i les contradiccions continuaran vives, cruels i sagnants”.

+  Josep Torras i Bages

——————————————————————————————————————

CURS D’INICIACIÓ AL VOLUNTARIAT DE CÀRITAS:

Dies 27 i 28 de setembre (dimarts i dimecres), de 2/4 de 10 a la 1 del matí.

Primer bloc: Què és Càritas? Missió i Eixos.

Segon bloc: Què vol dir ser voluntari? Aptituds i Actituds. Compromís. Drets i deures del voluntari.

El treball en equip. El treball per projectes.

Itinerari del Voluntariat de Càritas. El reglament de Règim intern.

PASTORAL DE LA SALUT: Reunió del Voluntariat: Dimarts dia 27, a ¾ de 7 de la tarda, a la Rectoria.

INICI DE LES SESSIONS DE CATEQUESI :

Primer curs: Dilluns 3 d’octubre, a 2/4 de 6 de la tarda.

Segon curs: Dimarts 4 d’octubre, a 2/4 de 6 de la tarda.

REUNIÓ DE CATEQUISTES:

Les catequistes dels dos cursos tindran una primera reunió, amb el mossèn, dimecres dia 28 de setembre, a 2/4 de 6 de la tarda, a la rectoria.

“DIVER-CAT” / TROBADES DE POST-COMUNIÓ:

Adreçades a nenes i nens que ja han fet la 1ª Comunió. Les trobades són els dissabtes a la tarda. Inscripcions: del 3 al 7 d’octubre, a partir de 2/4 de 7 de la tarda, a la rectoria.

90ª ROMERIA A MONTSERRAT

del 14 al 17 d’octubre

La Romeria d’enguany té dos subratllats: és l’Any Sant de la Misericòrdia i, per tant, la Romeria a Montserrat és una ocasió propícia per celebrar aquest Jubileu extraordinari. I és la Romeria núm. 90, una dada significativa que demana quelcom extraordinari. Per això, a més dels actes tradicionals, ens proposem fer un DINAR DE GERMANOR el diumenge dia 16, possibilitant la participació de les persones que només pugen a Montserrat aquest dia. Les inscripcions pel viatge en autocar i pel dinar es fan al despatx parroquial (dilluns, dimecres i divendres, de 7 a 9 del vespre).

SOLEMNITAT DE LA SANTÍSSIMA TRINITAT

31 DE MAIG DE 2015

CARTA D’UN INFANT ALS SEUS PARES

Fa pocs dies que hem acabat els cursos de Catequesi. La darrera sessió va consistir en una celebració conjunta amb els infants, els pares i mares, alguns avis i àvies, les catequistes i el mossèn. En la celebració amb els nens i nenes de segon curs, un infant va llegir aquesta CARTA ALS PARES:

Estimats pares:

M’heu donat la vida. Em doneu el vostre amor, que m’ajudarà a viure feliç. Gràcies!

No em deixeu. Us necessito. Us estimo!

M’heu donat el baptisme. Déu també m’estima. Em dóna el seu Amor. Sóc el seu fill i hereu i em vol fer viure per sempre. L’estimo!

Ja sé que pel baptisme us heu compromès a:

• parlar-me de Déu;
  • ensenyar-me a estimar-lo i a parlar amb Ell;
  • ensenyar-me a viure com Jesús, estimant els germans amb tot el meu cor…

No em deixeu; us necessito per a créixer en la meva fe.

GRÀCIES PER LA VIDA!

GRÀCIES PER L’AMOR!

GRÀCIES PER LA FE!

US ESTIMO! FEU-ME UN PETÓ BEN FORT!

El vostre fill / La vostra filla.

——————————————————————————————————————-

Solemnitat de la Santíssima Trinitat. Aquest diumenge, dia 31 de maig, celebrem aquesta festa, titular d’una de les parròquies de Vilafranca. Com cada diumenge, la celebració de l’Eucaristia serà a les 10 del matí.

La primera lectura de la Missa d’aquest diumenge parla de Déu com d’algú que es comunica amb el seu poble. El poble –nosaltres- té la capacitat d’escoltar-lo i de respondre-li. Si hi creiem de debò, mirem d’entrar en aquesta actitud de diàleg: aprendre a escoltar què vol Déu de nosaltres. I mirem de viure en actitud de diàleg amb tothom, dins i fora de l’Església, a la família i a les relacions socials i polítiques. No podem viure com a fills si no dialoguem com a germans.

Enguany també celebrarem a la Parròquia de la Trinitat, la MISSA VESPERTINA DEL DIUMENGE, que habitualment se celebra a la Basílica de Santa Maria.

Audició de la PASSIÓ SEGONS SANT JOAN de J.S. Bach.

A benefici de les obres de restauració de la Basílica.

Aquest diumenge 31 de maig, a les 7 de la tarda, a la Basílica de Santa Maria, a càrrec de la Polifònica de Vilafranca i l’Orquestra Barroca Catalana.

Aquest Concert es pot dur a terme gràcies a una colla de patrocinadors, que fan possible que tot el que es recapti de la venda de les entrades sigui a benefici de les obres de restauració de la Basílica.

Moltes gràcies a tots!

Curs bíblic. El proper dimarts dia 2 de juny, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria. Tema: Lc 17,11-19.

Solemnitat del Cos i Sang de Crist. Missa solemne a les 8 del vespre. A l’acabament farem una estona d’adoració a l’Eucaristia. Recomanem que, si podeu, assistiu a aquesta celebració. La col·lecta d’aquest dia es destina a Càritas Diocesana.